به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی مناسب سازی منطقه 6 کشور که در محل اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد اظهار داشت: نباید تمام بار مسئولیت های مرتبط با مناسب سازی بر دوش دستگاه های اجرایی دولتی و حاکمیتی انداخته شود و در این بین بخش عمده ای از وظایف بر عهده خود مردم هم قرار دارد.
وی افزود: رویکرد و نگرش ما باید به این سمت باشد که انسان فارغ از هر چیزی به واسطه انسان بودن باید تمام اقدامات و کارهایی را هم که انجام می دهد در راه رسیدن به رفاه و امکان دسترسی برابر انسان ها باشد.
استاندار لرستان با اشاره به نشست تخصصی مناسب سازی منطقه 6 در لرستان گفت: این نشست به عنوان نشستی فراستانی و حضور دستگاههایی که مرتبط با موضوع مناسب سازی هستند فرصت مناسبی است تا به هم اندیشی به مصوبات موثری در خصوص تعیین اعتباری مشخص در مورد مناسب سازی رسید.
وی افزود: بنا بر تصمیم هایی که در این نشست گرفته می شود می توان در قالب مصوبه به تصمیمی واحد که در عبن حال ضمانت اجرایی داشته باشد رسید بعنوان مثال هر کدام از دستگاههای درصد مشخصی از اعتبارات خود را به موضوع مناصب سازی معابر اختصاص دهند.
استاندار لرستان همچنین اظهار داشت: در چند سال اخیر نگاه به موضوع مناسب سازی مثبت تر شده اما تا رسیدن به ایده آل های این موضوع باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: اصلاح و بازسازی معابر در مورد کارهایی که قبلا انجام شده باید صورت گیرد اما در مورد کارهایی که در حال انجام است به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید اصول مرتبط با مناسب سازی با جدیت نظارت و بررسی شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه در تصمیم گیری هایی که صورت می گیرد به هیج وجه نباید حق هیچ کسی نادیده گرفته شود افزود: ممکن برخی تصمیم های اتخاذ شده منافعی هم داشته باشد ولی حتی اگر حق یک نفر با چنین تصمیمی ضایع شود نمی تواند تصمیم خوبی باشد.
وی با اشاره به وجود و راه اندازی سامانه هایی همچون سامانه مسیر یاب برای معلولین گفت: انجام چنین کارهایی بسیار خوب است که به راحتی افراد معلول در دسترسی به مسیرهای مناسب کمک می کند.
استاندار لرستان در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران نیز گفت: استان لرستان با اینکه سه درصد جمعیت کشور را داشته اما پنج درصد معلولین کشور را دارد.
وی افزود: این به این معناست که ما باید راحتی این افراد و برای فراهم کردن زمینه و فرصت های لازم برای این قشر از امکانات موجود اقدامات بیشتر و تلاش بیشتری انجام بدهیم.
استاندار لرستان یادآور شد: اقدامات خوبی انجام شده بطوریکه مناسب سازی های در محیط های تجاری، درمانی و تفریحی صورت گرفته و مواردی نیز که دچار ایردهایی بوده اند اصلاحاتی انجام شده است.
خادمی افزود: اما همچنان در برخی مراکز متعدد اعم از تجاری و تفریحی و درمانی مواردی وجود دارد که استانداردهای لازم رعایت نشده است که باید با جدیت به آنها پرداخته شود.
نخستین نشست تخصصی مناسب سازی منطقه 6 کشور امروز در اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد در حاشیه این نشست از تمبر این نشست رونمایی شد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.