در ادامه این مطلب آمده است: یکی از مشکلات امروز الیگودرز عدم ساماندهی مشاغل شهری می‌باشد که چهره شهر را زشت و ناپسند نموده است. مشاغل مزاحم شهری که در راستای ساماندهی آن‌ها سالها قبل محلی در خارج از شهر جهت تمرکز این اماکن جانمایی و اجرایی شد اما پس از مدتی نیمه‌کاره رها شد تا به امروز که بازهم شاهد حضور مکانیک و جوشکار و تعویض‌روغنی و ... تبعات ناشی از فعالیت آن‌ها در مرکز شهر باشیم.
اما سؤال این است؛ آیا با احداث مکانی اختصاصی برای ساماندهی این‌گونه مشاغل مشکلات موجود رفع خواهد شد و در صورت تحقق این خواسته کدام مرجع به‌واسطه اهرم‌های قانونی می‌تواند در راستای هدایت و تمرکز مشاغل مذکور به خارج از شهر اقدام نماید؟
در این خصوص بد نیست نگاهی به قصه احداث میدان میوه و تره‌بار الیگودرز نماییم تا شاید به این نتیجه برسیم که این درد صرفاً با ایجاد اماکن ویژه و اختصاصی درمان نخواهد شد و همت مسؤولین را طلب می‌کند.
میدان میوه و تره‌بار الیگودرز؛ مکانی که پس از سال‌ها و در پی کش‌وقوس‌های فراوان بین شهرداری و سرمایه‌گذار سه سال قبل با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد تومان احداث شد و در بهمن‌ماه سال گذشته با حضور استاندار و نماینده مردم افتتاح شد که قصه احداث آن خود حکایتی مفصل و مثنوی هفتاد من کاغذ می‌باشد که در این وجیزه نمی‌گنجد.
در حالی که در این مجتمع تعداد 24 غرفه فروش پیش‌بینی و تکمیل شده است اکنون تنها 5 غرفه از آن فعال می‌باشد.
اگر چه انتظار این بود که در میدان مذکور سردخانه صنعتی ایجاد شود و از مشکلات افزایش قیمت میوه در ایام منتهی به اوج مصرف جلوگیری گردد و گویا پیگیری‌هایی نیز صورت گرفت، اما به دلیل عدم‌حمایت مسؤولین اجرای این طرح به حال خود رها شد‌.
توکلی مدیرعامل میدان میوه و تره‌بار می‌گوید: هم‌اکنون به‌رغم گذشت یک سال از راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار متأسفانه در سطح شهر شاهد فعالیت بار فروشان و عمده‌فروشانی هستیم که باید در میدان مستقر شوند اما هیچ مرجعی نظارت بر این نابسامانی نمی‌کند.
وی گفت: یکی از اهداف ایجاد میدان میوه و تره‌بار کمک به زیباسازی مبلمان شهری بود اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی مراجع ذیصلاح جهت انتقال بارفروشان به میدان نشده است.
وی گفت: بارها برای رفع این مشکل به مسؤولین مراجعه نمودیم اما نتیجه نداده است و در مورد اخیر نیز شورای شهر عنوان نمودند فرماندار به‌عنوان مدیر اجرایی شهر جلسه‌ای برای رفع مشکل برپا نماید ما هم حضور پیدا می‌نماییم.
با توجه به گفته‌های مدیرعامل میدان میوه و تره‌بار عدم تأثیر احداث میدان میوه و تره‌بار در الیگودرز بر توازن قیمت‌ها و همچنین تغییر وضعیت شهر در بحث نابسامانی اماکن تره‌بار فروش ناشی از نبود نظارت و قدرت اجرایی بر انتقال این اماکن به میدان میوه و تره‌بار می‌باشد.
اما آنچه مسلم است میادین میوه و تره‌بار زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت نموده و در اینجا نیز شایسته است شورای شهر جلسه‌ای برگزار و ضمن دعوت از فرماندار، نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های درگیر با این موضوع، نسبت به هم‌اندیشی جهت رفع مشکل اقدام نمایند.
اما اینکه میدان میوه و تره‌بار بخواهد به یک محل دکوری و بلا استفاده مبدل شود برای این شهر وجهه زیبایی نخواهد داشت.
منبع: پایگاه خبری یافته
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.