به گزارش ایرنا، یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی و نهادی بر آمده از بطن انقلاب رسیدگی به امور تحصیلی و فرهنگی خانواده های امداد در کنار خدمات معیشتی ، اشتغال، مسکن ،درمان وسایر خدمات این نهاد بوده است.
دهه اول انقلاب به واسطه فقر و محرومیت در ادامه تحصیل فرزندان خانواده های تحت حمایت این نهاد رو به حمایت های تحصیلی و تامین هزینه های مرتبط با تحصیل پرداخت در دو دهه اول انقلاب این حمایت ها سبب شد تعداد زیادی از دانش آموزان مناطق محروم امکان ادامه تحصیل را داشته باشند .
حاصل فعالیت های فرهنگی توانمندسازی و اخذ تحصیلات عالیه و در نهایت افراد مفید جامعه است در این رهگذر به سراغ یکی از افرادی که با حمایت های این نهاد موفقیت های زیادی کسب کرده ، رفته ایم ؛ حجت الاسلام امیدیان اکنون حافظ کل قرآن کریم و مدیر موفق فعالیت های قرآنی موسسات مردمی کشور است.
این جوان موفق، متولد 25 شهریور 1361 شهرستان ازنا پس از طی تحصیلات ابتدایی وراهنمایی در سال 76 جذب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا شد.
پس از آن طی سال 1379 تا 1385 در حوزه علمیه مهدیه( عج) الیگودرز ، حوزه علمیه امام صادق ع نیروگاه قم ، حوزه علمیه معصومیه قم و حوزه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) قم ، دوران طلبگی را با موفقیت سپری کرد و از سال 85 تاکنون در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات وحید خراسانی ، مکارم شیرازی و سبحانی حضور دارد.
وی شروع موفقیت خود را از دوران راهنمایی وحضور در اردوهای فرهنگی تربیتی کمیته امداد در اردوگاه شهید باهنر تهران ذکر می کند و می گوید که در تابستان 78 در حین اردو به طلبگی علاقه مند شدم و هنوز خاطرات شیرین اردوی دانش آموزی در ذهنم است.
حجت الاسلام امیدیان با تاسیس موسسه قرآنی حضرت صاحب الزمان (عج )شهرستان ازنا در سال 1378 بعد از حفظ کل قرآن وارد عرصه مدیریتی قرآن و با تلاش مستمر در سال 1389 به عنوان عضو هیأت مدیره و مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی لرستان انتخاب شد.
وی در چهار دوره متوالی به مدیریت عاملی اتحادیه استانی و نیز سال 1392 به عنوان عضو هیات مدیره و از سال 1394 تاکنون به عنوان نائب رییس اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور انتخاب شد.
با تلاش های شبانه روزی مسیر را برای انتخاب در چهره های موفق مدیریت قرآنی کشور در سال 1394 در مراسم تکریم چهره های موفق قرآنی کشور عرصه را برای کاری میدانی برای خود فراهم نمود و برای دومین بار یکی از منتخبین چهره های موفق قرآنی کشور امسال معرفی شد.
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی لرستان در این مسیر پرفراز و نشیب مدیریت قرآنی هیچوقت محرومیت او را از پا در نیاورد و در تمام سال های تلاش در عرصه قرآنی با نگاه به محرومین و مناطق محروم فعالیت های فرهنگی و قرآنی خود را ادامه داد تا جایی که در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان لرستان برنامه های فرهنگی و سلامت این نهاد را در مناطق محروم استان بر عهده گرفت و به موازات فعالیت های قرآنی سال 1396 به صورت جدی تر پیگیر ادای دین خود به خانواده محرومین استان بر آمد.
حجت الاسلام امیدیان که هم اکنون ساکن شهر قم می باشد هر هفته مسیر قم - ازنا - خرم آباد را برای حضور با نشاط برای رفع مشکلات محرومین و قرآنیان استان تردد می کند تا شاید توانسته باشد روزگار سخت زندگی خود را برای همنوعان خود به خوشی تبدیل نماید.
چهره موفق قرآنی کشور هم اکنون با کمک خیرین در حال ساخت مجتمع قرآنی در شهرستان ازنا است و تلاش دارد این مرکز را به عنوان پایگاه ترویج فعالیت های قرآنی شهرستان بویژه محرومین و مستمندین فعال نماید تا راهی که خود برگزیده را برای بچه های موطن خود فراهم نماید.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.