به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیرین و هیئت امنای مراکز نیکوکاری افزود : این مراکز با ترکیبی از معتمدان محلی و افراد دارای دغدغه رفع محرومیت در محله ها، با اولویت هیات امنای مساجد و نخبگان محلی ایجاد می شود و در ادامه، هیات عامل را تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 35 مرکز نیکوکاری در استان لرستان فعالیت دارند و قرار است تا پایان سال پنج مرکز دیگر به آنها اضافه شود.
فارسانی گفت: این مراکز در زمینه کمک به بیماران نیازمند،ایجاد اشتغال، آموزش فنی و حرفه ایی، ساخت مسکن، خدمات فرهنگی، اردو های زیارتی ،مشاوره ،تامین جهیزیه،تامین کمک های مالی برای دانش آموزان محله و اخذ کمک های فنی از پزشکان،وکلا،صاحبان حرف ومشاغل از به نیازمندان کمک می کنند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان با تاکید بر گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه گفت: آموزش و پرورش کانون مهمی برای ترویج و توسعه این فرهنگ بخصوص تقویت این فرهنگ در نسل جوان و کودکان و نوجوانان است.
قاسم ولی زاده مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: آموزش نیکوکاری در جامعه اصل مهمی است که در راستای نهادنیه کردن فرهنگ نوع دوستی و احسان در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: تامین نیازمندی های زندگی های فقرا و توجه به محرومین از مصادیق بارز و مورد تاکیدی که بنا بر آموزه های دینی توجه به آنها مورد تاکید قرار گرفته است.
ولی زاده اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه، وحدت و انسجام ملی یکی از نیازهای اساسی جامعه است که باید با گشترس فرهنک نیکوکاری و کمک به همنوعان مورد تقویت قرار گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: دوستی و صمیمت در جامعه باعث نیکوکاری ، اتحاد ملی و تعدیل مشکلات اقتصادی می شود.
ولی زاده با تاکید بر ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه گفت: سازمان ها و شخصیت های فرهنگی باید توجه به این اصل را بیشتر کنند تا بتوان فرهنگ کمک به همنوع را در جامعه گسترش داد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: دستاوردهای 40 ساله انقلاب باید بخوبی برای مردم اطلاع رسانی شود و در این راستا باید گفت استقلال و عدم وابستگی به قدرت های شرق و غرب مهمترین دستاوردی است که محقق شده است.
وی گفت: رشد دینی و معنوی جامعه دراین گذر 40 ساله در بین مردم بیشتر شده است که گاه این رشد و پیشرفت بخوبی عنوان نمی شود.
ولی زاده گفت: خودباوری در جوانان یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است بطوریکه خودباوری اکنون در بین جوانان ما نهادینه شده است.
آیین تجلیل از 200 نفر خیرین و هیئت امنای مراکز نیکوکاری روز چهارشنبه 3 بهمن در خرم آباد با حضور جمعی از مدیران محلی و ستادی برگزار شد.
1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.