به گزارش ایرنا، علی نصر سواری روز چهارشنبه در آئین تجلیل از خیرین و مراکز نیکوکاری که در محل کمیته امداد لرستان برگزار شد اظهار داشت: در مراکز نیکوکاری کشور در 9 ماهه امسال سه هزار و 200میلیارد ریال توسط مردم جمع آوری شد.
وی افزود: 36 درصد کل کشور با مراکز نیکوکاری پوشش داده شده است.
نصر به نحوه هزینه کرد کمک های جمع آوری شده اشاره کرد و افزود: این کمک ها زیر نظر هیئت عامل نیکوکاری در مساجد با فرآیند شناسایی و تایید استحقاق نیازمندان توزیع شده است.
معاون مراکز نیکوکاری کمیته امداد به تخصصی شدن مراکز از ابتدای سال 98 اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری هر شهرستان براساس توانایی و ظرفیت های موجود در زمینه اشتغال، فرهنگی، درمان، حمایت و معیشت ساماندهی می شوند.
وی به عقد تفاهم نامه کمیته امداد با موسسه حضرت رقیه اشاره کرد و گفت: موسسه حضرت رقیه به عنوان معین مراکز نیکوکاری در مناطق کمتر توسعه یافته در زمینه تامین جهیزیه همکار خواهد داشت.
معاون مدیرکل مراکز نیکوکاری کمیته امداد گفت: کمیته امداد بعد از شورای انقلاب ، دومین ارگان انقلابی ایجاد شده توسط حضرت امام (ره) است و برای تمام کسانیکه در این نهادهای حمایتی کار می کنند نوعی افتخار محسوب می شود.
نصر با تاکید بر اینکه رویکرد کمیته امداد واگذاری کار به مردم است اظهار داشت: کسانیکه در ایجاد مراکز نیکوکاری و کمک و گسترش فرهنگ نوع دوستی و احساس درجامعه تلاش می کنند ، ارزشمند هستند.
وی با اشاره به فعالیت و راه اندای صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: مردم باید مورد تشویق قرار گیرند و مراکز نیکوکاری باید از افراد خیری که با آنها در ارتباط هستند باید از آنها بخواهند که سپرده های خود را در این صندوق سرمایه گذاری کنند.
نصر با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری باید دفاتر خود را در مساجد ایجاد کنند گفت: در برخی شهرستان ها ممکن است 500مرکز نیکوکاری فعال باشند که به همان نسبت هم اداره و تشکیلات ایجاد شده در حالیکه هدف کم کردن اینگونه تشکیلات اداری و سپرده کار به دست مردم است.
وی گفت: در حال حاضر بالغ بر هفت میلیون صندوق صدقه خانگی در کشور وجود دارد که باید واگذاری آنها به مراکز نیکوکاری در دستور کار باشد.
نصر با اشاره به اینکه تا کنون 35 درصد صندوق های صداقت خانگی به مراکز نیکوماری واگذار شده است گفت: باید تا پایان سال واگذاری این صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری انجام گیرد.
وی یادآور شد: مراکز نیکوکاری فعال در لرستان 35 مرکز است که تا پایان سال به 45 مرکز افزایش خواهد یافت.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.