ناصر دولتشاه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند هفته گذشته ایراداتی بر برخی مسائل مربوط به خانه مطبوعات استان مطرح شده که اداره ارشاد به ناچار وارد آن شده اما این ورود نه تنها به منزله طرفداری از شخص یا اشخاص خاصی در خانه مطبوعات استان نبوده بلکه به علت تعریف جایگاه نظارتی این دستگاه در اساسنامه خانه مطبوعات است.
وی توضیح داد: قانون صراحتا اعلام می کند که انحلال خانه مطبوعات و یا عزل مدیرعامل از حیطه اختیارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج است و این مسئله از وظایف مجمع عمومی رسانه است اما یک بند از این اساسنامه می گوید چنانچه تغییرات هیات مدیره خانه مطبوعات ظرف 20 روز ثبت قانونی نشده و کد ثبت دریافت نکرده باشد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به ورود، پیگیری،حل و فصل اختلافات و حتی به رسمیت نشناختن خانه مطبوعات تا زمان تعیین تکلیف است.
وی ادامه داد: اگر اعضا خانه مطبوعات در مهلت تعیین شده نیز نتوانند ایرادات قانونی خود را مرتفع نمایند ناگزیرهستیم به منظور جلوگیری از هرگونه عواقب احتمالی به شکل قانونی که در اساسنامه ذکر شده برخوردهای لازم را انجام دهیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خصوص یکی دیگر از مشکلات قانونی خانه مطبوعات گفت: مسئله دیگر اینکه در زمان ثبت نام انتخابات خانه مطبوعات برخی از اعضا با شرایط خاصی مدارکی را ارائه دادند که در خصوص برخی از این اسناد تردیدهایی وجود دارد و اکنون بعد از 9 ماه شاهد بیان این موارد از سوی طرفین هستیم لذا ما بعنوان ناظر موظفیم همه جوانب را بررسی کرده تا پس از قضاوت در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شود.
دولتشاه در خصوص درخواست بازرسین خانه مطبوعات برای تشکیل مجمع عمومی نیز گفت: البته این درخواست از نظر قانونی ابتدا باید مراحل خاص خود را طی کند اما نکته ای که باید در این زمینه یاد آور شد این است که بازرسین خانه مطبوعات نه بازرس دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و نه می توان آنها را با اعضای هیات مدیره در یک رده قرار داد زیرا در واقع اینها افرادی هستند که مجمع عمومی آنها را انتخاب کرده پس عدم رسمیت اعضای خانه مطبوعات به منزله عدم اعتبار بازرسین نیست و جایگاه آنها نیز کاملا قانونی است.
وی همچنین اظهار داشت: از اعضای کنونی خانه مطبوعات استان می خواهم که ضمن احترام به قانون اصل ماجرا را فدای سلائق و مطالبات شخصی نکنند چرا که اندکی از خود گذشتگی می توانست مشکلات را در همان ابتدای کار برطرف کند.
دولتشاه اظهار داشت: تمام تلاش اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان این است که خانه مطبوعات سرپای خود بماند لذا اجازه نخواهیم داد که منافع این تشکل فدای مطالبات شخصی شود و از نظر ما تداوم خانه مطبوعات بسیار با ارزش تر از وجود فرد یا افرادی است که بخواهند سرنوشت خانه را به سرنوشت خود گره بزنند.
/6060/7264
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.