به گزارش ایرنا، فریدون خودنیا روز سه شنبه در آیین بهره برداری همزمان از 52 طرح برقرسانی روستایی در روستای دارونه الشتر افزود: تعداد بسیاری از این روستاها 10 تا 20 خانوار و حتی برخی نیز کمتر از 10 خانوار داشته و راههای دسترسی آنها از سخت گذرترین مسیرها بوده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته از مجموع 500 میلیارد ریال اعتبار برق رسانی روستایی کشور 80 میلیارد ریال در لرستان هزینه شده که رقم قابل قبولی است.
وی تصریح کرد: امسال نیز تاکنون 150 میلیارد ریال از منابع مختلف برای برق رسانی به روستاهای استان هزینه شده که شاید این رقم از نظر مهندسی ارزش توجیه نداشته باشد اما وجه مطلوب آن خدمت جمهوری اسلامی به مناطق محروم است.
خودنیا با اشاره به هزینه 2 میلیارد و 170 میلییون ریالی برق رسانی به روستای داربنه گفت: با فرض جمعیت 10 خانواری این روستا برای هر خانوار حدود 220 میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح برق رسانی به این روستا در هفته اخیر، 2 خانوار به روستا بازگشته اند و خواستار انشعاب برق شده اند که این به معنای تاثیر خدمات زیرساختی در ماندگاری روستاییان است.
وی با بیان اینکه اکنون روستای بالای 10 خانوار فاقد برق در سلسله وجود ندارد افزود: تنها یک روستای پنج خانوار برق رسانی نشده که تلاش می شود تا ابتدای سال آینده این روستا نیز از این خدمت برخوردار شود.
برق رسانی به روستای دارونه متشکل از 2.3 کیلومتر شبکه فشار متوسط، یک پست 25 کیلو ولت آمپر و شبکه فشار ضعیفی با هفت دهم کیلومتر طول است.
7265/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.