به گزارش ایرنا، رضا آریایی عصر دوشنبه در شورای اداری اشترینان درمحل بخشداری افزود: مهاجرت روستائیان به شهر آسیب های جدی به روستائیان و صنعت کشاورزی و اقتصاد کشور وارد می کند.
وی اظهار داشت: با اعتبار تخصیص یافته برای دهیاری ها نمی توان روستاهای پنج هزار نفری را اداره نمود براین اساس روستائیان نیز باید همکاری لازم را برای عمران و آبادانی روستا انجام دهند.
فرماندار بروجرد با بیان اینکه برخورداری روستائیان از نعمت آب، برق، جاده دسترسی مناسب و اینترنت یک حق طبیعی است، بیان کرد: با توجه به توسعه جوامع شهری و روستایی و توسعه و ایجاد جاده های چهاربانده ادوات و ماشین آلات تغییر چندانی نداشته براین اساس در زمان بارش برف اولویت برف روبی با جاده های اصلی است.
آریایی اضافه کرد: از دهیاران درخواست می شود با اعتباراتی که در اختیار دارند امکانات لازم را برای برف روبی در جاده های روستایی تامین و تهیه کنند.
وی ادامه داد: برخی جاده های روستایی لازم است آسفالت و زیر سازی شوند همچنین جاده بروجرد به اشترینان نیاز به خط کشی دارد که انتظار می رود راهداری با توجه به شرایط آب و هوایی این مهم را انجام دهد.
معاون استاندار لرستان گفت: شهرداری اشترینان باید در آستانه سال جدید و نوروز نسبت به زیبا سازی و مبلمان شهری و ورودی های شهر اقدامات لازم را انجام دهد.
آریایی اجرای به طرح های آبخیزداری به عنوان طرح های زودبازده و کم هزبنه اشاره کرد و افزود: این طرح ها نقش مهمی در افزایش میزان سطح آب چاه ها و قنوات دارد و هم اکنون نیز در 2روستا آغازشده که روستاهای دیگر نیز باید در این راستا اقدام کنند.
وی اظهارداشت: ارتقا سطح بهداشت محیط و دفع بهداشتی زباله روستاها و توسعه فضای سبز و درختکاری در مناطق روستایی باید در دستور کار قرار بگیرد.
فرماندار بروجرد تاکید کرد: احداث استخر اشترینان پیگیری شده و سال 98 اقدامات مطلوبی در این راستا انجام خواهد شد.
آریایی اضافه کرد: توزیع گوشت و مرغ دولتی نیز با تدبیر و هماهنگی بخشداری برنامه ریزی و توزیع می شود.
بخشدار اشترینان نیز در این نشست گفت: از محل اعتبارات ارزش افزوده دولت مبلغ ۱۷میلیارد ریال جهت بهسازی و جدول گذاری 16 روستای این بخش اختصاص داده شد.
مقداد صارمی افزود: دولت تدبیر و امید همچون دولت های سابق توجه ویژه ای به توسعه و پیشرفت روستاها داشته و به گونه ای که اختلاف طبقاتی در سطح شهر و روستا رو به کاهش است.
وی اظهارداشت: در سالهای پیش ۶۳روستای شهرستان از لحاظ آب شرب وضعیت بحرانی داشتند و امروز شاهد آبرسانی به همه روستاها هستیم.
بخشدار اشترینان افزود: نظام جمهوری اسلامی کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه داده و در دهه مبارک فجر امسال شاهد افتتاح عمرانی و صنعتی مختلفی در این بخش خواهیم بود.
صارمی تاکید کرد: عمده ترین وظیفه بخشداران و فرمانداران برگزاری انتخابات سالم و رقابتی است و مهمترین نقش نماینده سیاسی بخش در حوزه انتخابات ایجاد آرامش سیاسی و روانی در منطقه می باشد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.