مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از رانش زمین در شهرستان الیگودرز خبرداد و گفت:به دلیل مسدود شدن مسیر رودخانه احتمال دارد سدبالادست این منطقه طغیان کرده و ۴ روستا به زیر آب برود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا آقا میرزایی درباره رانش زمین در محور شهرستان الیگودرز گفت: بارش سنگین برف موجب رانش زمین در محور این شهرستان به زز و ماهرو و تخریب حدود ۳۰۰ متر جاده شده است.

آقا میرزایی افزود: بر اثر رانش جاده در این مسیر حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب خاک وارد دره شده که این موضوع مسیر رودخانه را مسدود کرده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: این رانش زمین موجب مسدود شدن راه ۱۴۰ روستای زز و ماهرو با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر شده که با این شرایط اهالی ناگزیر هستند از مسیر سپیددشت تردد کنند.
 
وی عنوان کرد: این حادثه موجب قطع برق و فیبر نوری منطقه شده است. یکی از نگرانی ها این است که احتمال دارد در صورت برگشت آب، سد بالا دست پر شده و مجتمع پرورش ماهی ۳۵۰ تنی و ساختمان راهداری را تخریب کند.

آقا میرزایی گفت: همچنین احتمال دارد در صورت پر شدن سد دیوار هایل که سد بر روی آن قرار دارد تخریب‌شده و پس از آن طغیان سد و رودخانه به یک مجتمع هزار تنی و ۴ روستا و همچنین تأسیسات پروژه قم رود آسیب جدی وارد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.