به گزارش ایرنا ، دولت تدبیر و امید با اولویت خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تمام تلاش خود را برای ایجاد عدالت اجتماعی و بهره مندی اقشار مختلف جامعه از خدمات نظام بکار گرفت و در این راستا لرستان یکی از استان هایی است که برای خدمات رسانی و توسعه مورد توجه دولت قرار گرفت.
بنا بر گفته مسئولان استان لرستان در نخستین روزهای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید با آسیب شناسی های انجام شده در این استان اشتغال و رونق کسب و کار در اولویت قرار گرفت و تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت های فیزیکی بالاتر از برنامه های اصلی این دولت بود.
به همین منظور تلاش شد چتر خدمات رسانی دولت در راستای توسعه همه جانبه و پایدار اقتصادی در استان لرستان گسترده تر شود.
در این راستا نگاه به سرمایه گذاری واولویت آن در استان و رفع موانع سرمایه گذاری از اولویت های دولتمردان این استان قرار گرفت و در 2 سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شد.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از برنامه های اولویت دار این استان در راستای رونق اقتصادی به شمار می رود که با تصویب هیئت وزیران به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی،در همه استان‌های کشور به ویژه لرستان تشکیل می‌شود.
در این گزارش در گفت و گویی با معاون اقتصادی و منابع استانداری لرستان به بخشی از مصوبات این کارگروه در زمینه احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال پرداخته می شود.

** 37واحد تولیدی در لرستان احیاء شد
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: ازسال گذشته تاکنون 37 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در این استان احیا شده است.
گودرز امیری بیان کرد: مسائل و مشکلات این طرح ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و احیاء شدند.
وی افزود: از مجموع این طرح ها 15 واحد غیر فعال احیاء شده، 13 واحد با کمتر از ظرفیت اسمی فعال بودند که ارتقا ظرفیت یافتند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: با راه اندازی این طرح ها برای2 هزار و 826 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
وی اضافه کرد: این طرح های تولیدی در زمینه صنعت فولاد، مصالح ساختمانی، سنگ، بسته بندی مواد غذایی، ماشین آلات، تولید البسه و تجهیزات بیمارستانی، آرایشی و بهداشتی و خودرو فعال هستند.

**68 هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای رونق و احیای طرح های راکد استان شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت:0 یک میلیون و 65 هزار دلار جهت رونق و احیای 37 طرح تولیدی در استان سرمایه گذاری شده است.
امیری ادامه داد: در این راستا در حوزه پزشکی و دارویی هفت طرح با حجم سرمایه گذاری 189 میلیارد و 270 میلیون ریال، در صنعت خودرو سازی چهار هزار میلیارد ریال و 195 هزار دلار، در حوزه فولاد 9 طرح با حجم سرمایه گذاری 240 میلیارد و 675 میلیون ریال فعال شد.
وی اظهار داشت: در حوزه معدن و ساختمان 9 طرح با حجم سرمایه گذاری 138 میلیارد و 187 میلیون ریال و 87 هزار دلار، در حوزه مواد غذایی و تبدیلی هشت طرح و در حوزه نساجی و پوشاک سه طرح با حجم سرمایه گذاری 471میلیارد و 350 میلیون ریال در استان احیاء شده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.