به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد خیرین مسکن ساز استان در محل استانداری افزود: انجمن می تواند با تامین زمبن توسط دولت در طرح مسکن امید مشارکت داشته باشد.
وی اظهار داشت: دولت تصمیم جدی و اساسی برای ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی دارد که انجمن خیرین مسکن ساز می تواند تاثیر بسزایی در مشارکت و اجرای طرح کلید به کلید داشته باشد.
استاندار لرستان مسکن را از نیازهای اساسی مردم دانست و گفت: شاید با رفع مشکل مسکن بیش از 50 درصد مسائل شهروندان حل شود بنابراین باید اقدامات مستمر و بنیادی در این راستا اجرایی شود.
خادمی با تاکید بر جریان سازی فعالیت خیرین در بخش مسکن تصریح کرد: رییس جمهوری به صراحت اعلام کرد زمین های دولت باید برای طرح های بازآفرینی عرضه شود بنابراین راه و شهرسازی باید زمین ها را شناسایی کرده و طرح های مشترکی با انجمن خیرین مسکن ساز تعریف کند.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود انجمن خیرین مسکن ساز کمک های بلاعوض خود را در کنار کمک های بنیاد مسکن برای تسریع در روند احداث و مقاوم سازی واحدهای روستایی اختصاص دهد.
وی با اشاره به فعالیت متمرکز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کوهدشت و دلفان گفت: با توجه به اینکه مسکن روستایی از فعالیت های مورد تاکید این ستاد است می توان از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده کرد.
خادمی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مسکن ساز در طرح امید، انعقاد تفاهم نامه با سازمان های بهزیستی و کمیته امداد و بنیاد برکت به منظور فعالیت منسجم و مستمر خیرین در دستور کار قرار گیرد.
رییس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز لرستان نیز گفت: بیش از 600 واحد شهری و روستایی توسط این انجمن ساخته شده است.
جعفر قاضی افزود: تفاهم نامه تامین 110 احد نیز با کمیته امداد استان منعقد شده که در این راستا پنج میلیارد ریال از محل حساب 100 امام (ره) تامین شد.
وی با بیان اینکه بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 200 خانوار اعطا شده گفت: طرح 80 واحدی مسکن مهر و ایجاد مسکن در یک زمین چهار هزار و 800 متری محله پشت بازار خرم آباد در دست اقدام است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.