عزت الله نباتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: این طرح ها شامل چهار کانال آب بر، یک واحد بسته بندی عرقیات و گیاهان دارویی و واحد صنعتی پروار بندی بره است که در روستاهای بخش مرکزی شامل روستاهای طنجور، قشلاق، سنگ سفید، گیجالی علیا، قلعه محمد ضیا و قلعه میرزاعلی واقع شدند.
وی اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح ها 14میلیارد و 250میلیون ریال اعتباراختصاص یافته که از این میزان هشت میلیارد و 200میلیون ریال در قالب تسهیلات پایدار برای احداث و بهره برداری 2واحد صنعتی پرواربندی و واحد بسته بندی داروهای گیاهی هزینه شده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه طول کاناهای آب بر ایجاد شده در روستاها 2هزار و 60 متر است، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 19 جوینده کار فراهم می شود.
نباتی اضافه کرد: هم اکنون 35 هزار تن از جمعیت این شهرستان دربخش کشاورزی، زراعت و باغبانی در232 روستای 2 بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: حدود 12 هزارهکتار معادل 25 درصد باغات لرستان در بروجرد واقع شدند که نقش مهمی در تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور استان دارد.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: 38 مزرعه پرورش ماهی سرد آبی با میزان اشتغال400 جوینده کار در بروجرد فعال است و سالانه 2هزار تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می کند.
نباتی گفت: سالانه هشت میلیون بچه ماهی در 38 مرکز تکثیر و پرورش آبزیان شهرستان تولید می شود.
وی افزود: هم اکنون در این شهرستان 2 کارگاه تولید ماهیان تزیینی، 35 مرکز فروش ماهی و11 فروشگاه توزیع ماهیان تزیینی و آکواریومی، 145 واحد مرغداری گوشتی، سه واحد مرغ تخمگذار و 67واحد دام شیری و پرواری فعال است.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: هم اکنون حدود 69 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد که 35هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.