به گزارش ایرنا علی هادی چگنی روز شنبه در کارگروه توسعه و آمایش در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان بیان کرد: در این ارتباط تلاش می شود با ایجاد بسترهای مورد نیاز ماندگاری روستائیان در روستاها افزایش یابد.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال یکی از ضرورت های ماندگاری روستائیان در سطح روستاها است و فقط با ایجاد خدمات زیربنایی نمی توان توقع ماندگاری روستائیان در سطح روستاها را داشت.
چگنی ادامه داد: بیکاری روستائیان نتیجه ای جز مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها ندارد و بدون برنامه ریزی مدون و کارشناسی نمی توان از این معضل پیشگری کرد.
وی اظهار داشت: در این راستا استفاده از حضور مشاوران برای مطالعه طرح های اشتغالزایی و ظرفیت های روستاها از طریق ایجاد رقابت و استعلام در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: در این راستا طرح توسعه و اشتغال روستایی در 199 روستای لرستان دارای بالای 20 خانوار در قالب چهار دهستان در شهرستان های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز اجرا می شود.
وی افزود: در راستای اشتغالزایی روستائیان تسهیلات کم بهره پرداخت می شود اما این اقدامات بدون برنامه ریزی به نتیجه قابل توجهی نمی رسد.
چگنی اظهار داشت: طرح های تایید شده در کارگروه توسعه و آمایش استان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی و تصویب خواهند شد.
وی اضافه کرد: در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه و فرمانداران و بخشداران طرح های پیشنهادی را در مدت یک هفته به منظور ثبت در طرح مشاور و ارائه در شورای توسعه و برنامه ریزی به این سازمان اعلام کنند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.