به گزارش ایرنا مسعود پور حمزه ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بیان کرد: هنرمندان لرستانی در جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره فجر چندین دوره رتبه برتر را کسب کردند و به طبع گروه‌های موزیک و سرود دانش‌آموزی و همه اقشار بسیج نیز در این استان موفقیت‌هایی داشتند.
وی گفت: بعد از دفاع مقدس سمت وسوی فعالیت‌ها در زمینه موسیقی حماسی کمتر شده اما گاهی مسائلی مانند بحث مدافعین حرم که پیش می‌آید سبب ایجاد جهشی در موسیقی حماسی می‌شود و انگیزه‌ای برای آهنگ‌سازان، شاعران و خواننده ما می‌شود.
پور حمزه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دادن به بحث سرود و موسیقی حماسی عنوان کرد: راه‌های مقابله با جنگ فرهنگی دشمن سرود است چراکه جذابیت بالایی دارد و به دلیل گروهی بودن کار می‌تواند جذب حداکثری برای اقشار جوان و نوجوان ما و جذبه زیادی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که کارهای فاخری ارائه دهیم در ضمیر ناخودآگاه کودکان ثبت‌شده و سبب ارتقا بعد انسانی و اخلاقی افراد می‌شود.
دبیر کمیته‌ی اجرایی و برنامه‌ریزی جشنواره آوای بیداری عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس بسیج و سپاه در زمینه سرود نیز بسیار فعال بوده ولی در مقطعی حضور کمتری داشته‌اند و اکنون نیز لازم است در این زمینه حضور داشته باشند.
پور حمزه با اشاره به اینکه موسیقی و سرود زبان هنر است و ابزار هنری، ابزار خوبی برای ارائه اندیشه‌های افراد است، خاطرنشان کرد: موسیقی برای مقابله با راهی که غرب برای تهاجم به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما در پیش‌گرفته گامی مناسب است درحالی‌که از زیرمجموعه‌های این تهاجم که غرب نیز به‌خوبی از آن استفاده کرده همین موسیقی است و در این راه نیز متاسفانه خیلی موفق بودند و حتی رد پای این تاثیرگذاری را در مداحی‌های خود نیز می‌بینیم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی به‌ویژه در حیطه موسیقی عقب هستیم، تصریح کرد: این ابزار را باید در جایگاه خود استفاده کنیم و از سبک‌های مختلف موسیقی بهترین استفاده را ببریم؛ خوراک برای نسل‌های مختلف تهیه کنیم و اگر بخشی را رها کنیم قطعا از دست ما خارج می‌شود و دیدگاه، تفکر و اندیشه افراد تأثیرگذار است.
دبیر کمیته‌ی اجرایی و برنامه‌ریزی جشنواره آوای بیداری عنوان کرد: امیدوارم این جشنواره قدم خیری برای ارتقا موسیقی حماسی و فاخر ایرانی و درزمینه مقابله با جنگ نرم باشد.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.