به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در جلسه شورای سالمندان استان در محل استانداری افزود: شهرداری خرم آباد امسال با واگذاری زمین برای این منظور موافقت کرده اما بنا بر اظهارات بهزیستی تاکنون اقدام عملی انجام نداده که باید هرچه سریع تر در این راستا تصمیم گیری شود.
وی با تاکید بر تکریم سالمندان و ایجاد امکانات لازم برای آنان تصریح کرد: فرمانداری الیگودرز نسبت به تامین زمین مورد نیاز با همکاری شهرداری قول مساعد داده که با توجه به تامین اعتبار، ساخت خانه امید باید در این شهرستان آغاز شود.
وی اظهار داشت: در بروجرد هم اقداماتی انجام شده که باید به دور از حواشی سیاسی و اختلاف، عملیات اجرایی ساخت خانه امید برای خدمت رسانی به سالمندان اجرایی شود.
معاون استاندار لرستان با تقدیر از اقدامات بهزیستی استان در پیگیری امور سالمندان گفت: خدمت رسانی به این قشر نه تنها یک وظیفه سازمانی بلکه تکلیف شهروندی و انسانی است.
خجسته پور با بیان اینکه هرنوع خدمت رسانی توسط مسئولان موجب بهره برداری خود آنها در سالمندی می شود اظهار داشت: مکان های تعیین شده برای ایجاد خانه های امید باید دسترسی مناسبی داشته و در محیط های مناسب جانمایی شود.
وی همچنین با انتقاد از عدم راه اندازی کانکس خدمات سالمندان در مجموعه تفریحی کیو خرم آباد گفت: این مساله از زمان استاندار قبلی تاکنون در حال پیگیری است و جای تعجب دارد که یک استان درگیر یک کانکس هستند.
وی تاکید کرد: این کانکس خریداری شده و باید با مناسب سازی و ایجاد راه دسترسی آن، دهه فجر امسال برای ارائه خدماتی همچون آزمایش های قند و فشار خون به سالمندان افتتاح شود.
وی از عدم اجرای مصوبات در خصوص ساخت خانه امید خرم آباد نیز انتقاد کرد و افزود: کار احداث این خانه از زیرگذر بهارستان سخت تر شده در صورتی که دستگاه های موظف به اجرای مصوبات هستند و شهرداری نیز باید مساله زمینی را که با واگذای آن موافقت کرده، حل کند.
معاون استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین با توجه به تجربیات ارزشمند سالمندان، فرمانداری ها مکان مناسبی برای ایجاد بنیاد فرزانگان اختصاص دهند تا بتوان از مشاوره های کاربردی سالمندان در حوزه های مختلف استفاده کرد.
خجسته پور با تاکید بر مناسب سازی معابر عمومی و ادارات برای سالمندان گفت: استفاده از برخی خودپردازها نیاز به نردبان دارد و رمپ بعضی از نهادها نیز برای صخره نوردی مناسب تر است که باید این موارد نیز در دستور کار اصلاح قرار گیرد.
حدود 10/2 درصد از جمعیت استان سالمند هستند و بعبارتی از مجموع جمعیت یک میلیون و 760 هزار نفری استان تعداد 179 هزار و 465 نفر سالمند هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.