کرم رضا پیردایه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح امسال در مهدهای کودک که تحت نظارت بهزیستی هستند اجرا می شود و قرار است حدود 600 کودک 5 تا 6 ساله غربالگری شوند.
وی اظهار داشت: سال گذشته این طرح بر روی یکهزار کودک در بروجرد اجرا شد که از این تعداد 12 کودک مشکل اضطراب داشتند که درمان های لازم دراین خصوص به کودکان ارائه شد.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: عوامل مختلفی در اضطراب های کودکان نقش دارند که یکی از این دلایل جدایی کودکان از والدین و حضور در مهدکودکها است که این مشکل بیشتر در کودکانی دیده می شود که مادران آنها شاغل هستند اما اختلافات خانوادگی و ترس کودکان هم از عوامل دیگر اضطراب محسوب می شوند.
پیردایه افزود: اضطراب زیر بنای بسیاری از بیماریها است و در صورتی که کودکان در سنین کم با مشکل اضطراب مواجه هستند بهتر است نسبت به درمان آنها اقدام شود چرا که عدم درمان این اضطراب طی سال های بعدی در زندگی کودکان گسترده تر می شود و ممکن است در عملکرد تحصیلی و شغلی آینده آنها تاثیر گذار باشد.
وی بیان کرد: این طرح به مدت یک ماه اجرا می شود که در این طرح فرم سنجش مورد نظر توسط والدین کودکان تکمیل می شود و پس از ارزیابی لازم در صورتی که اضطراب کودک مشخص شود به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.
7190/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.