به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی امگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کوهنانی افزود: یکی از سیاست‌های مدیریت ارشد استان بازدید از مناطق محروم و تشکیل جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در این مناطق است.
وی با اشاره به حضور نمایندگان مجلس و مدیران استانی در این جلسات اظهار داشت: بخش کوهنانی یکی از مناطق محروم شهرستان کوهدشت است که حدود 30 مصوبه برای این بخش درنظر گرفته شده که امسال و حداکثر تا پایان سال آینده اجرایی می‌شوند.
وی با اشاره به اطلاع رسانی عمومی این مصوبات با نصب بنر ادامه داد: تمام نیازهای بخش در این جلسه قابل حل نیست اما امیدواریم با عملیاتی شدن مصوبات امروز بخشی از مسائل را ساماندهی کنیم.
خادمی با اشاره به بازدید از پروژه‌های کوهدشت گفت: طرح آبرسانی به شهر کوهدشت در بلندمدت از سد معشوره مدنظر قرار گرفته اما برای میان‌مدت با حفر 6 حلقه چاه مشکل آب منطقه حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه تا بهار سال آینده پروژه تامین آب در میان‌مدت به بهره‌برداری می‌رسد و 150 لیتر بر ثانیه به آب کوهدشت افزوده خواهد شد که تا چند سال آینده مشکل کم‌آبی در این شهر نخواهیم داشت.
استاندار لرستان با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در تمام کشور کاهش پیدا کرده اظهار داشت: چندین مجتمع دیگر در کوهدشت وجود دارد که بدون استفاده مانده که باید با انتخاب سرمایه‌گذار آنها را برای استفاده‌هایی از جمله حوزه گردشگری تغییر کاربری داد.
خادمی به مشکل مردم روستای رودبار نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از این روستاها در مخزن سد قرار نمی‌گیرند و متحمل خسارت نشده‌اند که به همین دلیل خدمت‌رسانی به آنها توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت آزاد محاسبه می‌شود.
وی عنوان کرد: همچنین سد ساخته شده و کشاورزان منطقه از آب آن استفاده نمی‌کنند که در نتیجه پیگیری‌های به عمل آمده مجوز آبیاری 650 هکتارزمین کشاورزی از بالادست سد گرفته شد.
وی با بیان اینکه کار ساخت ایستگاه پمپاژ نیز در آینده آغاز می شود تصریح کرد: خساراتی به مردم وارد شده که با همراهی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دنبال جبران آن هستیم و موضوع را از وزارت نیرو پیگیری می‌کنیم.
وی اضافه کرد: این خسارت‌ها مربوط به سال‌های گذشته بوده که پیگیری نشده‌ و به دیون تبدیل شده‌اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.