به گزارش ایرنا، اسد عبداللهی روز چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر در محل فرمانداری افزود: این طرح به مساله ای در شهرستان تبدیل شده و استاندار نیز برای حل آن پیگیر هستند که چنانچه به صورت کامل اجرایی نشود، به منظور کاهش بار ترافیکی سفرهای نوروزی در ورودی جنوب شهر، با جاده خاکی بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: طی یکسال گذشته اقدامات خوبی برای خرم آباد صورت گرفته و انتظار می رود تا دهه فجر چند اقامتگاه جدید و هتل افتتاح شود.
وی روند احداث 2 پل دائم بر رودخانه خرم آباد را کند دانست و گفت: 70 درصد جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری لرستان در خرم آباد قرار دارد که این امر ضرورت خدمات رسانی مطلوب به مسافران وگردشگران را در داخل و خارج از شهر دوچندان کرده است.
فرماندار خرم آباد افزود: ورودی جنوب خرم آباد روشنایی مطلوبی نداشت که با هزینه 10 میلیارد ریال طرح روشنایی این مسیر اجرا شد.
عبداللهی گفت: همچنین ورودی خرم آباد از سمت کوهدشت نیز یکی از نقاط حادثه خیز استان محسوب می شود که امسال هشت نفر از ابتدای مسیر تا پتروشیمی جان باخته اند که تلاش می شود تا سفرهای نوروزی ساماندهی شود.
وی تصریح کرد: راه و شهرسازی عملکرد مطلوبی در بهسازی این مسیر نداشته و طرح به راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده است.
وی با تاکید بر برگزاری جلسات ستاد خدمات سفرهای نوروزی به صورت مستمر اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم استان و خرم آباد، بستن بازار در ساعات اولیه شب است در صورتی که می توان از فرصت مسافران و گردشگران برای رونق دادن به بازار و کسب درآمد استفاده کرد.
فرماندار خرم آباد افزود: در روزهایی که برخی آثار طبیعی شهرستان 17 تا 18 هزار نفر بازدید کننده داشته اند اما بازار خرم آباد تعطیل بوده که این به معنای هدررفت فرصت ها است.
عبداللهی گفت: رونق بازارهای شبانه خرم آباد در ایام نوروز نه یک اقدام حکومتی بلکه یه حرک مردم محور است که باید با حضور فعال کسبه و بازاریان محقق شود.
وی همچنین با هشدار به شهرداری در خصوص تعیین تکلیف مجموعه شهربازی کیو تا نوروز امسال گفت: چنانچه این مجموعه یک ماه قبل از تعطیلات نوروزی اماده نشود، دیوارهای اطراف آن تخریب خواهد شد.
عملیات احداث زیرگذر بهارستان خرم آباد سال 93 آغاز شد و قرار بود در مدت 24 ماه به بهره برداری برسد تا علاوه بر کاهش باز ترافیکی گام موثری در راستای زیباسازی و ساماندهی ورودی مرکز استان انجام شود.
تقاطع غیرهم سطح میدان بهارستان خرم آباد به طول یکهزار و 400 متر، عرض محور 80 متر و عرض زیرگذر 30 متر با 2 دوربرگردان در نظر گرفته شده و برآورد اعتبار اولیه برای اجرای این طرح 700 میلیارد ریال بود که با توجه به مدت زمان اجرای آن، این میزان افزایش یافته است.
شهردار خرم آباد وعده داده بود این طرح تا قبل از شروع بارندگی ها بهره برداری شود که این وعده نیز محقق نشده و گفته می شود طرح هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.