رئیس‌هیأت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات‌ محور برکت گفت: تا به امروز تجربه‌های زیادی در کشور در زمینه‌ اشتغال‌آفرینی انجام شده که مشکل بیش‌تر این اقدامات در تخصیص صرف منابع بوده است.

به گزارش ایلنا، محمود عسکری‌آزاد گفت: براساس دستور دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطالعات فراوانی در خصوص نحوه‌ اشتغال‌زایی پایدار در ستاد اجرایی و بنیاد برکت انجام شده که خروجی این مطالعات، چهار طرح آسمان، سحاب، مهتاب و آفتاب بوده است.

وی در تشریح هر یک از این طرح‌ها اظهار داشت: طرح آسمان بر مبنای توسعه‌ سرمایه‌های انسانی و اجتماعی و اشتغال مبتنی بر مردم است. طرح سحاب نیز فرآیند ایجاد اشتغال و تداوم آن با احیای نیروهای انسانی است.

وی ادامه داد: طرح مهتاب مدل هادی اشتغال برکت و بر مبنای ایجاد اشتغال براساس نیازها است. طرح آفتاب نیز بر مبنای توان‌افزایی برای پشتیبانی از تولیدات روستایی و برندسازی محصولات روستایی در بازار طراحی شده است.

رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت عنوان کرد: بنیاد برکت براساس این ۴ طرح، کار را در استان لرستان آغاز کرده و قرار است طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان‌های دلفان، پلدختر، رومشگان و کوهدشت ایجاد شود که تا به امروز ۵۴۰ طرح به اجرا درآمده است.

دکتر عسکری‌آزاد با تأکید بر این‌که تمام امور کارآفرینی توسط تسهیل‌گران هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد: کار براساس مبانی علمی پیش می‌رود و متکی بر مردم است. برنامه‌ی ما احیای ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

لازم به توضیح است، طرح‌های بهره‌برداری شده در استان لرستان، در حوزه‌ها‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور سحاب و تسهیلات‌محور در رشته‌های دام سبک و سنگین، زنبورداری، قالی‌بافی، پرورش قارچ و سایر مشاغل ایجاد شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.