به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی بیرانوند روز سه شنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر سلسله در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: هیچ آسیب اجتماعی به اندازه اعتیاد، جامعه را با چالش جدی مواجه نکرده است.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از طلاق ها، سرقت ها و زندانیان جرائم مختلف در جامعه، مرتبط با مشکلات موادمخدر هستند، عنوان کرد: مبارزه با موادمخدر و بحث های مربوط به پیشگیری هم در سطح استان و هم در سطح کشور یکی از اولویت های اصلی بوده و همه ما باید در این راستا متعهدانه ورود کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان با اشاره به شعار 'یاریگر هم باشیم' به عنوان شعار سال شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، گفت: باید تلاش شود این شعار در مدارس و دانشگاه های کشور نهادینه شود.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک کمپ ترک اعتیاد دیگر در شهرستان سلسله، افزود: اگر شخص متقاضی شرایط واگذاری کمپ را ندارد باید ادارات مربوطه شخص دیگری را معرفی کنند تا هرچه سریعتر مشکلات مربوط به این موضوع برطرف و کمپ دوم شهرستان ایجاد شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحث حوزه آسیب های اجتماعی پنج مورد را بیان فرمودند که یکی از آنها مبارزه با مواد مخدر است، گفت: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و منکر، یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی است که جوان پویای جامعه را هدف قرار داده است.
عابدین گراوند افزود: اعتیاد از هر روزنه ای وارد شد آبرو، مال، جان و ناموس را از همان روزانه خارج خواهد کرد، بر اساس آمار و اطلاعات 90 درصد ایرانیان نسبت به اعتیاد ابراز نگرانی کرده اند.
گراوند عنوان کرد: امروزه مصرف موادمخدر از سنتی به موادمخدر صنعتی تغییر کرده است و این امر لزوم ارائه برنامه های جدی در بحث پیشگیری و مبارزه را بیشتر می کند.
وی با تاکید بر لزوم ناامن کردن فضا برای فروشندگان موادمخدر، گفت: در حال حاضر مهمترین رسالت ما آگاهی‌بخشی به جامعه است به گونه ای که افراد را نسبت به اثرات مخرب اعتیاد آگاه کنیم.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.