در ادامه این مطلب آمده است: آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوهای رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک بشمار می‌رود.
این آموزش‌ها دامنه وسیعی از آموزش‌های فردی تا آموزش‌های جمعی را دربرمی گیرد.
در بین گروه‌های مختلف آسیب‌پذیر در محیط ترافیک، کودکان و نوجوانان به لحاظ عدم برخورداری کافی از دانش ایمنی عبور و مرور در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند.
در مرحله آموزش عمومی قرار دارند برای آموزش ایمنی راه ' خوشبختانه به لحاظ اینکه اکثراً بسیار قابل‌دسترسی هستند.
برای آشنایی و آگاهی این گروه‌های سنی از ایمنی ترافیک، آموزش‌های نظری و تا حدودی از سال 78 تاکنون « طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها » آموزش عملی در مدارس در قالب در حال اجرا می‌باشد.
نظر به اینکه آموزش مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان و نوجوانان در محیط واقعی ترافیک توأم با خطرات برای آن‌ها می‌باشد؛ بنابراین یکی از بهترین روش‌های مؤثر آموزش‌های عملی، است که بر اساس شبیه‌سازی یک محیط ترافیکی « پارک‌های ترافیکی » احداث و بهره‌برداری طراحی و احداث می‌شود.
باوجوداینکه پارک (آزادگان) واقع در ساحلی پارک زیباکنار، مکانی برای آموزش فرهنگ ترافیک دانش آموزان در خرم‌آباد بود اما در مهرماه سال 1391 بدون در نظر گرفتن فضایی برای آموزش مسائل ترافیکی دانش آموزان، این پارک به بوستان بانوان تبدیل شد.
ازآن‌پس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور لرستان برای آموزش مجبور به استفاده از وسایلی ابتدایی همانند بنرهای آموزشی و... شد که نمود آن‌چنانی بر ذهن دانش آموزان نداشت و این در صورتی است که برای آموزش بهتر بایستی در پارکی که خیابان، پیاده‌رو، پل عابر پیاده، خودروهای کوچک (ویژه کودکان)، چراغ راهنمایی و... دارد برای آموزش فرهنگ ترافیک استفاده شود.
سال گذشته طی گفتگویی با اردشیر دریکوند (رئیس وقت شورای اسلامی شهر خرم‌آباد) موضوع عدم وجود پارک فرهنگ ترافیک مطرح شد که وی قول مساعد برای راه‌اندازی این پارک را داد؛ اما باگذشت یک سال این موضوع فراموش‌شده و مسؤولین مدیریت شهری توجهی به آن نداشته یا ندارند!
رئیس پلیس راهور نیز بر احداث پارک فرهنگ ترافیک تأکید کرده و گفته است که مکاتبات لازم با شهرداری خرم‌آباد برای راه‌اندازی آن صورت گرفته است.
مدیر ترافیک شهرداری خرم‌آباد نیز در ابتدای سال جاری طی مصاحبه‌ای بها خبرگزاری فارس گفته است طرح ایجاد پارک ترافیک خرم‌آباد دو سال قبل آماده‌شده اما به دلیل کوتاهی مسئولان وقت این طرح عملیاتی نشده است.
حشمت اله فراش اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح، درخواست پروژه خورده است و برای آن ردیف بودجه در نظر گرفته‌شده و ظرف یک ماه آینده این طرح آغاز به کار خواهد کرد.
از یک ماهی که مدیر ترافیک شهرداری خرم‌آباد برای آغاز فعالیت این طرح خبر داده حدود 6 ماه می‌گذرد و همچنان خبری کلنگ زنی، افتتاح و... این طرح نیست.
در پایان خرم‌آباد به‌عنوان مرکز استان، این خلأ را در خود حس می‌کند و از شهرداری و شورای شهر انتظار می‌رود به احداث یک پارک فرهنگ ترافیک درشان شهر خرم‌آباد اقدام نمایند.
منبع: پایگاه خبری یافته
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.