علی آشتاب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعاونی ها دارای 462 عضو شامل 146 مرد و 116 زن هستند که سهمیه اشتغال ایجاد شده آنها 374 شغل بود.
وی افزود: هم اکنون یک هزار و 221 تعاونی فعال و درحال بهره برداری با 964 هزار و 115 نفرعضو وجود دارد که برای 19 هزار و 359 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: از مجموع تعاونی های فعال استان، 298 تعاونی مربوط به بانوان است که سه هزار و 189 نفرعضو دارد.
آشتاب با بیان اینکه برای 2 هزار و 633 تن از بانوان این استان در تعاونی ها فرصت شغلی ایجاد شده است، اضافه کرد: فعالیت درتعاونی ها می تواند زمینه ساز حضور تمام اقشار به خصوص بانوان در زمینه های تولید صنایع دستی و مشاغل خانگی باشد.
وی با تاکید برلزوم توانمند سازی و به روزکردن مدیریت تعاونی ها و نیروی انسانی در بخش تعاونی های لرستان ادامه داد: یکی از اهداف تعاونی ها تامین نیازمشتری است لذا نیروی انسانی شاغل در این تشکل ها باید متناسب با نیاز مصرف کنندگان فعالیت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تحکیم تعاملات شبکه ای را یکی از راهبردهای توسعه تعاونی ها خواند و گفت: تعاونی ها در بخش های مختلف می توانند تامین کننده نیازهای اولیه یکدیگر باشند و از این طریق بنیه مالی تشکل ها را تقویت کنند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.