به گزارش ایرنا رضا آریایی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بروجرد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: تشکیل جلسات مختلف نمی تواند فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را احیا کند.
وی اظهار داشت: باید کتاب خوانی و مطالعه را در بین کسانی که با کتاب بیگانه هستند و به مطالعه اهمیت نمی دهند رشد داد.
فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه امروز گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یک معظل در مقابل گسترش فرهنگ کتاب خوانی است، بیان کرد: امروز نسل جوان و نوجوان وابستگی شدیدی به فضای مجازی پیدا کرده اند و با کتاب و کتاب خوانی فاصله زیادی گرفته اند.
آریایی اضافه کرد: باید اهمیت خواندن کتاب را به کودکان و نوجوانان یادآور شویم زیرا کتاب یک منبع معتبر آموزشی است ولی فضای مجازی منبع یادگیری محسوب نمی شود.
وی ادامه داد: فضای مجازی قابل اعتماد نیست و نباید کودکان و نوجوانان را به راحتی در این فضا رها کرد.
معاون استاندار لرستان با اشاره به نزدیک شدن دهه مبارک فجر گفت: این ایام فرصت مناسبی برای برگزاری مسابقات فرهنگی و جشنواره های کتابخوانی کودکان و نوجوانان با رویکرد آشنایی با انقلاب اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه برای این قشر از جامعه است.
آریایی افزود: 2 طرح کتابخانه مرحوم عبدالمحمد آیتی و شهید باهنر بروجرد با اختصاص اعتبار لازم در حال ساخت هستند که کتابخانه آیتی در شهرک اندیشه بروجرد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: امید است که کتابخانه شهید باهنر نیز در سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد نیز دراین نشست گفت: دهه فجر امسال نهاد کتابخانه های عمومی لرستان و شهرستان بروجرد اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی، نقاشی و عکاسی با موضوعات انقلاب اسلامی کرده است.
داوود پهلوان افزود: مسابقه کتابخوانی با موضوع احیا گر قرن از کتاب درس هایی از امام خمینی(ره) برگزار می شود.
وی اظهار داشت: مسابقه نقاشی نیز با موضوع تصویر سازی انقلاب اسلامی در رده سنی کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.
مسئول نهاد کتابخانه های عمومی بروجرد بیان کرد: مسابقه عکاسی نیز با موضوع نوگلان انقلاب ویژه راهپیمایی 22 بهمن 97 برگزار می شود.
پهلوان اضافه کرد: شهروندان برای شرکت در مسابقات ذکر شده می توانند به کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد مراجعه و ثبت نام و تا 30 بهمن ماه تولیدات خود را به دبیرخانه تحویل دهند.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.