به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در محل استانداری افزود: این مراکز برخی اوقات دچار تضاد منافع می شوند و از افزایش تعداد معتادان سود می برند.
وی اظهار داشت: باید مراقب بود که استانداردها در مراکز ترک اعتیاد رعایت شود چرا که واگذاری معتادان به مراکزی که تنها نگاه اقتصادی دارند، انسانی نیست.
وی ادامه داد: اعتیاد یک معضل مهم اجتماعی و گزارش های ارائه شده در استان بیانگر تلاش های بسیار در این حوزه است.
وی تصریح کرد: فعالیت دستگاه های نظامی اطلاعات، سپاه و قضایی در مقابله و جلوگیری از عرضه مواد مخدر و همچنین اقدامات فرهنگی و درمانی استان قابل تقدیر است .
استاندار لرستان گفت: اعتیاد پدیده نامبارک و خطرناکی است که در طول تاریخ بشر وجود داشته و قابل حذف نیست اما می توان آن را کاهش داد و مدیریت کرد.
خادمی افزود: هرچند اعتیاد گسترش یافته، سن مصرف پایین آمده و سهم خانم ها رو به افزایش است اما باید تلاش کرد آثار این پدیده به حداقل برسد.
وی اضافه کرد: در این راستا علاوه بر اقدامات مقابله ای، برخوردهای سخت و جلوگیری از عرضه باید از افراد بهبود یافته نیز به درستی صیانت شود.
وی گفت: اعتیاد یک پدیده روانی، اقتصادی و اجتماعی است که جنبه های مختلف دارد که همه اقشار جامعه در هر شرایط و گروهی درگیر آن می شوند که به همین نسبت درمان آن سخت می شود.
استاندار لرستان گفت: باید به نحوی برنامه ریزی و اقدام شود که افراد بهبود یافته به جامعه بازگردند و به نیروی مولد تبدیل شوند نه اینکه اقتصاد را فلج کرده و جامعه را دچار مشکل کنند.
خادمی گفت: نظام جمهوری اسلامی بیش از هر نظام دیگری در جهان به موضوع مبارزه و مقابله با مواد مخدر توجه کرده و شهید داده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.