به گزارش ایرنا، سردار مرتضی کشکولی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در محل استانداری افزود: در این طرح نگهداری و پیگیری امور معتادان به مدت یکسال در محل هایی بنام پارک صورت می گیرد و فرد پس از ترک اعتیاد، همچنان از حمایت های بسیج بهره مند خواهد شد.
وی اظهار داشت: چرخه های باطل جمع آوری و ترک معتادان در زمان های کوتاه مدت نتیجه مطلوبی نداشته به همین دلیل طرح بسیج به صورت بلندمدت و با محوریت دین پروری اجرا می شود.
وی تصریج کرد: بر اساس طرح تعریف شده بسیج، معتادان بهبود یافته پس از یکسال و حصول اطمینان از سلامت روحی، جسمی، روانی و مهارت آموزی از پارک رها می شوند و اقدامات موثری برای پرداخت تسهیلات اشتغال و حتی ازدواج آنان در دستور کار قرار می گیرد.
سردار کشکولی گفت: افرادی که در پارک و اردوگاه ترک اعتیاد هستند نیز پس از بهبودی، اموزش های لازم را فرا می گیرند و درآمدهای حاصل از فروش دسترنج و تولیدات آنان به آنها و خانواده شان پرداخت می شود.
وی با تاکید بر بهبود پایدار و دین مدار معتادان افزود: شاید با ترک دائمی و اصولی معتادان و عدم بازگشت آنان به مراکز ترک، احتمال کاهش انگیزه سمن ها به منظور درمان همیشگی معتادان وجود دارد که در این راستا نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: در طرح بسیج برای ترک معتادان، علاوه بر درمان های دارویی از طب اسلامی و روش های دین پرور نیز استفاده خواهد شد.
فرمانده سپاه لرستان تعداد معتادان متجاهر استان را 750 و معتادهای عادی استان را 70 تا 90 هزار نفر برشمرد و گفت: این نهاد آمادهگی همکاری با سازمان بهزیستی برای اخذ مجوزهای لازم به منظور اجرای طرح را دارد و بدون شک در انجام طرح نیز نظارت پذیر خواهد بود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.