به گزارش ایرنا سیدحسین نازاریان روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان که در دفتر ایرنا انجام شد، اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و 300 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در این اداره ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 362 نفر ضمن شرکت در آزمون های استخدامی در ادارات و شرکتهای استان مشغول به کار شدند.
وی با بیان اینکه با توجه رشد سنی و فارغ التحصیلی فرزندان شهدا و ایثارگران ، هرساله با افزایش آمار متقاضیان کار هستیم ، افزود: آخرین آمار در خصوص افراد جویای کار از ایثارگران اکنون به پنج هزار و 833 نفر رسیده است.
نازاریان در خصوص بحث ایجاد اشتغال در روستاها نیز گفت: در این رابطه سامانه ای توسط اداره کل کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و در حوزه تامین تسهیلات اشتغالزایی روستایی فعالیت می کند که 375 میلیارد ریال سهم بنیاد بوده و تا به امروز 636 نفر در این سامانه ثبت نام نموده اند.
به گفته وی از این میزان 218 طرح در دست بررسی، 177 طرح ارسال شده به کارگروه حمایتی، 99 طرح در دست بررسی شعب استانی و شهرستانی و یا در حال توزیع بانک، 20 طرح مصوب، 17 طرح منعقد و 14 طرح پرداختی می باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه از 636 طرح ثبت نامی تنها 31 نفر موفق به طی همه مراحل در یافت تسهیلات شده اند افزود: از علل این مسئله می توان به دیر اعلام شدن طرح های اشتغال روستایی به بنیاد شهید و همچنین موفق نشدن بانک های مرکز در تصویب طرح ها بعلت عدم پیش بینی اعتبار لازم اشاره کرد.
نازاریان در خصوص مراحل استخدام ایثارگران نیز اظهار داشت: متقاضیان مشمول این قانون درخواست استخدام خود را ثبت کرده و در آزمون های استخدامی که توسط سازمان سنجش و یا جهاد دانشگاهی برگزار می شود شرکت می کنند که این روش به عدالت بسیار نزدیک تر است.
وی افزود: بدون همکاری مدیران استان مسئله جذب سهمیه 30 درصدی ایثارگران محقق نخواهد شد زیرا که علی رغم دستور استاندار برخی از دستگاه ها در این خصوص هنوز با شفافیت کامل برخورد نمی کنند.
نازاریان تصریح کرد: در خصوص اعطای سهمیه به خانواده های ایثارگر در جامعه ، بزرگ نمایی های بسیاری انجام شده در حالی که نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیز از این گونه امتیازات برخوردارند لذا هیچ وقت نباید فداکاری ها و از خودگذشتگی های این افراد را با مطرح کردن موضوعات اینچنینی زیر سوال برد.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.