به گزارش ایرنا، محمدرضا صفی خانی روز شنبه در بازدید رییس کل دادگستری از واحدهای این شهرک افزود: طی سال های گذشته روند ایجاد و توسعه واحدهای دارویی در استان روبه رشد بوده که واحدهای این شهرک نیز عملکرد مطلوبی داشته اند.
وی اظهار داشت: بر اساس آمار، بخش قابل توجهی از داروهای کشور در لرستان تولید می شود به نحوی که این استان در حال تبدیل شدن به قطب تولید داروی ایران است.
وی با اشاره به حمایت های ویژه از واحدهای تولید داروهای دامی و انسانی در لرستان گفت: با وجود فناوری قدیمی واحدهای تولید داروی کشور اما دانش بکار رفته در واحدهای استان به روز بوده و از ماشین آلات مطلوبی استفاده می کنند.
صفی خانی اظهار داشت: با توجه به گرایش واحدهای استان به سمت فعالیت های دانش بنیان، پیشرفت استان در زمینه تولیدات دارویی سرعت قابل ملاجظه ای دارد.
رییس کل دادگستری لرستان نیز گفت: بهره گیری مناسب از ظرفیت ها، رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در این بخش مورد تاکید و حمایت کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری است.
جعفر بدری ادامه داد: یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی مواد اولیه است که باید برای رفع این مشکل در استان هماهنگی‌های لازم انجام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان نیز اظهار داشت: حدود 65 درصد واحدهای شهرک صنعتی شماره یک فعال هستند و متاسفانه عدم تکمیل زیرگذر این شهرک در حال حاضر یکی از مشکلات زیرساختی است.
بختیار رازانی گفت: علیرغم پیگیری های صورت گرفته تا کنون این طرح تکمیل و عملیاتی نشده است.
وی با تاکید بر حضور مسئولان و پیگیری های جدی در راستای حل مشکلات حوزه صنعت افزود: در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است باید همه مسئولان بیش از پیش در راستای رفع مسایل و مشکلات تولید اقدام کنند.
بیش از یکهزار و 600 پروانه بهره برداری صنعتی در لرستان صادر شده که 96 درصد آنها را صنایع کوچک تشکیل می دهد که از این تعداد بیش از 65 درصد واحدها فعال و با میانگین 20 تا 70درصد ظرفیت تولید می کنند.
لرستان 21 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی دارد که 16 واحد آن آماده استقرار واحدهای صنعتی است.
اکسیر و داملران از واحدهای موفق تولید داروی در استان و کشور محسوب می شوند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.