به گزارش ایرنا ، سید موسی خادمی روز جمعه در بازدید از از طرح ها و پروژه های در حال احداث اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: سهم 10 میلیاردریالی منابع طبیعی استان در راستای تفاهم نامه منعقد شده با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تخصیص داده خواهد شد.
وی آب و خاک را از سرمایه های مهم و ارزشمند دانست و افزود:اجرای پروژه های آبخیزداری می تواند تاثیر بسزایی در تغذیه سفره های آب زیرزمینی داشته باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه ها و طرح های آبخیزداری گفت: ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در 18 حوزه آبخیز ، در سطح استان در دستور کار قرار دارد.
شیرزاد نجفی در خصوص طرح های آبخیزداری حوزه دره نصب شهرستان خرم آباد اظهار داشت: این حوزه با مساحت 15 هزار و 600 هکتار با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در بخش مکانیکی ، 100 درصد بیولوژیکی و گیاهپزشکی ، 50 درصد ترویج و کاداستر در حال اجرا می باشد.
وی بیان کرد: اکثر طرح های آبخیزداری که در این 18 حوزه در حال اجراست ، اهدافی همچون جلوگیری از سیلاب ، جلوگیری از فرسایش خاک ، اخذ رسوبات ، تغذیه سفره های آب زیرزمینی ، جمع آوری رواناب ها جهت استفاده در جنگلکاری و کمک به معیشت مردم را دنبال می کنند.
بازدید از طرح جامع حوزه آبخیز دره نصب خرم آباد، بازدید از طرح ‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی ، بازدید از منطقه جنگلی قلعه گل، بازدید از طرح پیشنهادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برای احداث پارک جنگلی و بازدید از پاسگاه حفاظتی منطقه تاف از جمله طرح های آبخیزداری بودند که در روز جمعه مورد بازدید استاندار قرار گرفتند.
در این بازدید موحدپور مدیرکل حوزه استانداری ،جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور ، مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان و نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان استاندار را همراهی می کردند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.