میرشهرام میررضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای سودجو و فرصت طلب با تصرف بخشی از اراضی منابع ملی در این منطقه اقدام تخریب اراضی کردند که اداره منابع طبیعی شهرستان به صورت ویژه با متخلفان برخورد قاطع کرد.
وی افزود: با توجه به ضرورت حفاظت از انفال و اراضی ملی که متعلق به همه نسل ها است اما عده ای سودجو قصد تعرض به منابع ملی و تصرف این سرمایه‌های خدادادی را داشتند که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی معمولان و پلدختر پس از عزیمت به منطقه و اخذ دستور قضایی اقدام به خارج کردن ادوات مکانیکی و عامل تخریب این افراد از اراضی شد.
مدیر اداره منابع طبیعی پلدختر گفت: متخلفان و متصرفان اراضی ملی در این منطقه با تشکیل پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با آنان برخورد قاطع و قانونی صورت گرفت.
وی به نقش بی‌بدیل منابع طبیعی در زندگی بشر اشاره کرد و افزود: انسان مهمترین نقش انکار ناپذیردر جهت حفاظت و صیانت از این مواهب الهی دارد و همگان بر آن معترف هستند.
میررضایی خاطرنشان کرد : در حفاظت و صیانت از این سرمایه های خدادادی آگاهی بخشی و مشارکت مردمی به عنوان مهمترین رکن تلقی می شود.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیز داری پلدختر در سایه همکاری مردم و مسوولان می توان با متخلفان و متصرفان عرصه های ملی برخورد قانونی کرد گفت:با توجه به این که باید نسبت به نسل آینده رکن امانت داری و امانت پذیری را به نحو مطلوب و شایسته به جا آورد ، این اداره هیچگونه مسامحه ای با افراد قانون‌شکن و سود جو با متصرفان اراضی ملی و منابع عظیم طبیعی خدادادی نکرده و با آنها برخورد قاطع و قانونی دارد.
میررضایی از مزدم شهرستان پلدختر خواست درصورت مشاهده تعدی و تجاوز به منابع طبیعی و اراضی ملی مراتب را با سامانه 1504 یگان حفاظت اداره منابع طبیعی این شهرستان اطلاع دهند .
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.