به گزارش ایرنا اکبر قهرمانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تامین مالی خارجی لرستان در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری اظهار داشت: بودجه عمرانی کشور کمتر از سه درصد از بودجه کل را شامل می شود که در این برهه از زمان نیاز به حضور سرمایه گذار و تسهیلات خارجی در طرح ها هستیم.
به گفته وی دولت وظیفه ایجاد زیرساخت ها را در کشور بر عهده دارد و در این خصوص باید منابعی وجود داشته باشد که طرح ها را اجرا کند.
وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است تحریم ها ادامه داشته باشد باید براساس این تحریم ها نقشه راه مالی خارجی را تعیین و بررسی کنیم.
قهرمانی بیان کرد: باید به دنبال سرمایه گذار باشیم و این کار باید به صورت هدفمند انجام شود و مشوق های لازم بخش سرمایه را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: سند راهبردی پروژه های وزارت امور اقتصاد و دارایی (رهپو) منطبق با سیاست های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، سند چشم انداز بیست ساله و پروژه های اقتصاد مقاومتی می باشد.
معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور بیان کرد: تدوین نقشه راه سرمایه گذاری یکی از فعالیت های مرتبط با پروژه های تسهیل سرمایه گذاری خارجی رهپو می باشد.
وی افزود: نقش مراجع و دستگاه های استانی در کمک به استفاده ار منابع مالی خارجی مهم بوده و جدب این منابع مستلزم تحرک و پویایی مراجع ملی و استانی می باشد.
معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور همچنین گفت: نقشه راه این سند طی برنامه ششم توسعه اجرا خواهد شد و نهایی شدن این نقشه راه مستلزم تایید مراتب توسط سازمان سرمایه گذاری است.
قهرمانی بیان کرد: تجهیز منابع مالی خارجی در قالب وام و سرمایه گذاری خارجی، ماموریت و تکلیف قانونی سازمان سرمایه گذاری در تدوین نقشه راه است.
وی اضافه کرد: شناسایی، تدارک و ارایه پروژه های اولویت دار حوزه مربوط برای تامین مالی خارجی، اقدام برای طی فرآیند تامین مالی خارجی و پیگیری اخذ مجوزهای مربوط طرح های استحصال شده و مشارکت و اقدام برای بازیابی طرح های معرفی شده از تکالیف و وظایف کارگروه های استانی است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.