به گزارش ایرنا، کاشت و نگهداری درختان در دین اسلام بسیارسفارش شده، درختانی که علاوه بر سرسبزی، زیبایی منابع مناسبی برای تولید اکسیژن در زمان آلودگی هوا هستند.
حفظ و گسترش فضای سبز یکی از مهمترین خواسته ها و مطالبات مردمی است اما این روزها عده ای سودجو به دلیل نبود نظارت ها از فرصت استفاده کرده و اقدام به قطع درختان می کنند.
درختانی که نفسشان با قطع کردن آنها از بین می رود و سال ها زمان نیازاست تا مثل همان درخت درباره روئیده شود.
اما قصه قطع درختان در بروجرد داستان دیروز و امروز نیست، هر روز به هر بهانه ای درختان بی زبان زیادی قربانی منافع سودجویان می شوند و عمرشان با بی توجهی متولیان و بی نظارت ها هر روز کوتاه و کوتاه تر می شود.
رئیس محیط زیست بروجرد گفت: وضعیت قطع غیرمجاز درختان توسط سودجویان این روزها در بروجرد به بحران تبدیل شده است.
مصطفی مصطفی وند با اشاره به قطع بی رویه درختان در بروجرد افزود: با توجه به این که دربرخی از استان ها محدودیت هایی برای قطع درخت وجود دارد، عده ای به قطع درخت در بروجرد روی آورده و درختان را بیشتر به صورت شبانه قلع می کنند.
وی اظهارداشت: با توجه به قیمت مناسب چوب برخی به هربهانه ای به قطع درختان روی آورده اند و طی بازدیدها مشخص شده درختانی با عمر50 ساله را هم قطع کرده اند.
رئیس محیط زیست بروجرد بیان کرد: تا کنون اخطارهایی در زمینه قطع درختان و انتقال آنها داده شده اما برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان دستگاه های مربوطه باید وارد عمل شوند تا با همکاری و ارائه برنامه جلوی این اقدام گرفته شود.
مصطفی وند اضافه کرد: عده ای به بهانه هرس درختان را قطع می کنند که لازم است دستگاه های مربوطه برای این اقدام مجوزصادر کنند و مشخص شود که چه افرادی به صورت غیر قانونی و قاچاق اقدام به قطع درختان می کنند.
وی ادامه داد: بیشتر درختان قطع شده صنوبر، چنار، گردو و توت هستند که عمر زیادی دارند و تنه های درخت نشان می دهد که هر کدام حدود 50 سال عمر داشته اند اما به صورت کاملا غیرقانونی قطع شده اند.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.