به گزارش ایرنا، صارم رضایی شامگاه یکشنبه در جلسه ایمنی راههای استان در محل استانداری افزود: ایجاد پایگاه امداد در دوره چگنی و رومشکان اولویت دارد و پس از آن باید در مناطقی همچون گراب، بیرانشهر و سپیددشت این پایگاهها احداث شود.
وی به راه اندازی پایگاه های امدادی در بزرگراههای استان نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت واگذاری زمین برای این پایگاهها، هلال احمر نسبت به احداث و تجهیز ان اقدام می کند.
وی تصریح کرد: بر اساس موافقت های گذشته مقرر شده راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین اقدام کند اما در حالیکه اعتبار ساخت ساختمان اداری رومشکان و دوره تامین شده تاکنون زمین واگذار نشده است.
رییس پلیس راه لرستان نیز گفت: با توجه به نبود پلیس در محورهای فرعی، امار تصادف در این مسیرها افزایش یافته است.
سرهنگ مرتضی چغلوند افزود: نبود روشنایی و بریدگی های غیراستاندارد در مسیر زالیان محسوس و در ادامه این مسیر نیز مسیر چالانچولان به بروجرد پر تصادف ترین جاده استان است.
وی با بیان اینکه مسیر زالیان به سمت بروجرد گارد حفاظتی ندارد گفت: ایمن سازی تیرهای چراغ برق در این محور ضروری است که بدون شک با انجام این مهم، تلفات در این مسیر کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه اصلاح برخی بریدگی های غیراستاندارد علیرغم مصوب چند ساله اجرایی نشده بیان کرد: بعضی از نقاط جاده ای بستر حادثه خیزی هستند که در صورت عدم توجه به بهسازی آنها، امکان ایجاد حوادث ناگوار وجود دارد.
به گفته سرهنگ چغلوند از 42 دوربین جاده ای استان، 30 دستگاه خراب هستند.
طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.
اکنون 19 پایگاه بین شهری ثابت و هفت پست امداد و نجات موقت هلال احمر در لرستان فعال است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.