به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی شامگاه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد از وجود 40 هزار نفر تحصیلکرده ایثارگر جویای کار در کشور خبر داد و افزود: 30 درصد سهمیه جذب برای ایثارگران زمانی عملی می شود که مجوزی برای جذب به دستگاه ها ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: البته قانونگذار ظرفیت های زیادی را نیز برای جذب در بخش خصوصی نیز پیش بینی کرده است زیرا نباید انتظار جذب همه این افراد در مشاغل دولتی را باید داشته باشیم.
یاوند عباسی توضیح داد: تسهلات خوبی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده مشروط بر اینکه ایثارگر طرح توجیهی مناسبی را ارائه دهد که هم منجر به اشتغال شود و هم در آینده دچار مشکلات اقتصادی نشود.
وی با بیان اینکه وظیفه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهندسی فرهنگی است گفت: فضای این شورا باید فضای هم افزایی و ارتقا کیفیت باشد و به گونه ای اقدام کند که برای اثرگذاری در جامعه بستر سازی کند.
یاوند عباسی در خصوص ساخت مجموعه فرهنگی دفاع مقدس لرستان نیز تصریح کرد: متاسفانه با تحمیل جنگ به کشور ما پدیده بزرگی به نام انقلاب اسلامی را گم کردیم و هنوز انقلاب را بازشناسی نکرده ایم لذا شایسته است که نام این محل به مجموعه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس تغییر پیدا کند که هم چرایی انقلاب باید در آنجا پاسخ گفته شود و هم نقش مردم استان در انقلاب تبیین شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در ادامه به ضرورت استفاده از سمبل های دفاع مقدس در مبلمان شهری اشاره کرد و گفت: همه چیز را نمی توان در موزه ها نشان داد مثلا چهره شهر را طوری طراحی کنیم که این فضا برای شهروندان تداعی شود که در این خصوص لرستانی ها که قطعا از موثرترین افراد جنگ تحمیلی بودند حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
یاوند عباسی بازنگری در نحوه اجرای یادواره های شهدا را خواستار شد و اظهار داشت: یادواره شهدا مراسم سوگواری نیست و اگر در عملیات ها گریه ای هم بود گریه شوق شهادت بود.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.