به گزارش ایرنا، علی باقر طاهری نیا روز شنبه در آئین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس مراکز تربیت معلم در کشور و هفتادمین سالگرد تاسیس این مراکز در لرستان که در محل دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد ، اظهار داشت: نبود برنامه و سیاست توسعه ای دائم بر مراکز آموزش عالی بعنوان یک آسیب مطرح است که همین آسیب باعث شده تا دانشگاهها در دوره هایی رشد بادکنکی و در زمان هایی با رشد کندی مواجه باشند.
طاهری نیا با اشاره به اینکه همه دانشگاهها در کشور وظیفه تربیتی دارند افزود: در دانشگاه فرهنگیان تنها ماموریت و وظیفه تربیت محوری است در حالیکه سایر دانشگاهها در کنار سایر ماموریت ها به تربیت هم می پردازند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه یکی دیگر از آسیب ها حوزه مراکز آموزش عالی این است که نمی دانند چه می خواهند ، گفت: دانشگاه فرهنگیان از این آسیب نیز مبرا است چرا که این دانشگاه از همان ابتدا دقیقا می داند دنبال چه چیزی است و رسالت خود را تربیت و تربیت محوری نسلی می داند که قرار است نسل بعدی را تربیت کند.
طاهری نیا همچنین گفت: همه مدیران و مسئولان باید به وظیفه خود در مورد دانشگاه فرهنگیان عمل کنند و فعالیت در این حوزه با توجه به تاکید و توجه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان باید بعنوان تکلیف ملی مورد توجه همگان باشد.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان ماموریت مشخص دارد و آن تربیت و توانمند سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دانشگاهها تعارض با ارزش ها است گفت: در این بخش نیز دانشگاه فرهنگیان هیچ مشکلی ندارد و با وجود اینکه در زمان های مختلف این دانشگاه با نام های مختلف تغییر کرده اما ماموریت و وظیفه آن دچار تغییر نشده است.
طاهری نیا با اشاره به بازنشست شدن 10 هزار نیروی آموزش و پرورش لرستان تا چند سال آینده گفت: دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت این را داشته باشد تا این جای خالی را نیروهای آموزش دیده پر کند.
وی گفت: بخش پژوهش دانشگاه فرهنگیان نیز تربیت محور است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: استان لرستان به اعتبار تاریخ و تمدن کهن و به اعتبار نیروی انسانی که دارد موجب فخر کشور است.
وی افزود: بر مبنای پیشینه تاریخ معاصر لرستان نیز در 40 سال اخیر بستر رشد بسیاری از مفاخر در این استان فراهم شده است.
طاهری نیا با اشاره به اینکه برند سازی و برندینگ یکی از راهبرهای توسعه است گفت: برند سازی در لرستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا لرستان می تواند برند تاریخ و صنعت باشد.
در پایان این مراسم از تمبر و کتاب تاریخچه تربیت معلم در لرستان رونمایی شد.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.