به گزارش ایرنا حسن مروتی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بروجرد که به مناسبت هفته پژوهش انجام شد، اظهارداشت: این واحد دانشگاهی در سال 1384 تاسیس شد و هم اکنون با 100 عضوهیات علمی و 100 تن کارمند و کادر اداری در حال آموزش و تولید علم است.
وی افزود: اساتید و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی ازنیروهای جوان و با سطح بالای علمی کشورهستند.
رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: این واحد دانشگاهی آمادگی لازم برای پذیرش دانش آموزان شهرستان بروجرد را دارد و واحد مشاوره این واحد در تمام ایام سال آماده ارائه راهنمایی به دانش آموزان است.
مروتی بیان کرد: در زمینه مشاوره و راهنمایی دانش آموزان از اساتید ماهر جهت تشویق به ادامه تحصیل و چگونگی ورود به این واحد دانشگاهی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: دانش آموزان می توانند به صورت برنامه ریزی شده از مشاوره و بازدید از فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آیت الله بروجردی بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت علوم انسانی و اسلامی ادامه داد: در این واحد دانشگاهی علاوه بر آموزش به تولید علم برای پیشرفت صنعت و ایجاد اشتغال توجه ویژه ای شده است.
مروتی گفت: نباید نقش مهم علوم انسانی در پیشرفت همه جانبه جامعه فراموش شود زیرا بیشتر مشکلات امروزه مردم کمبود ارتباط دانشمندان علوم انسانی با جامعه سر چشمه می گیرد.
وی افزود: این روند باید با افزایش ارتباط اقشار مختلف جامعه با فضای دانشگاهی اصلاح می شود.
رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: در هفته پژوهش در جشنواره ای از تولید کنندگان و صنعتگران بومی برای ارتباط بیشتر و تبادل نظر با دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی دعوت شد.
مروتی اضافه کرد: ضعف امروزه صنعت و اقتصاد ایران به خاطر کمبود ارتباط با دانشگاه و پژوهشگران است که این مهم در دانشگاه آیت الله بروجردی در حال اصلاح و بهبود است.
وی تاکید کرد: حوزه علمیه نیز باید در حیطه فعالیت خودش به جامعه کمک کند و همچون دانشگاه در پیشرفت صنعت و دانش موثر واقع شود.
رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی ادامه داد: تلاش می شود این واحد به یکی از مهم ترین واحدهای دانشگاهی کشور و حتی منطقه تبدیل شده و سطح علمی و فناوری دانشجویان آن در حد بالایی قرار بگیرد.
7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.