به گزارش ایرنا، نورالدین درمنان روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت طرح های اشتغال روستایی شهرستان رومشکان که در محل معاونت اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی نیز کمترین میزان جذب در بخش اشتغال روستایی شهرستان رومشکان را داشته اند.
وی با بیان اینکه 2 دستگاه صنعت ، معدن و میراث فرهنگی تاکنون در مجموع کمتر از سه میلیارد ریال جذب داشته اند افزود: میزان جذب این 2 دستگاه بنا به هر دلیلی بسیار پایین بوده است که یا باید نسبت به افزایش میزان جذب اقدام کنند یا اینکه سهم آنها نیز به جهاد کشاورزی داده شود.
درمنان با بیان اینکه حدود 86 درصد زمین های زراعی شهرستان رومشکان دیم است گفت: محور زندگی مردم بر اساس دامداری است لذا 2 دستگاه مذکور که کمترین جدب را داشته اند اگرتوان جذب تسهیلات بخش اشتغال روستایی در حوزه خود را دارند اعلام کنند.
فرماندار رومشکان همچنین گفت: این شهرستان از نظر زیرساختی در سطح سایر شهرستان های استان نیست و تاکنون در بخش اشتغال روشتایی کمترین میزان جذب را داشته در صورتیکه با توجه به مشکل بیکاری در این شهرستان و جمعت حدود 86 درصدی روستایی این شهرستان ، جذب تسهیلات اشتغال روستایی می تواند کمک کننده باشد.
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در نشست بررسی وضعیت طرح های اشتغال روستایی در شهرستان رومشکان گفت: بررسی روند عملکرد اشتغال روستایی در شهرستان های مختلف همواره مورد تاکید قرار دارد و در این زمینه تاکنون کمیته های نظارتی مختلفی برگزار شده است.
وی اظهار داشت: در بخش اشتغال روستایی در مرحله اول ، سهم استان 126 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که با پیگیری هایی که صورت گرفت بالغ بر 180 میلیارد و 200 میلیون تومان طرح در سیستم بانکی در مرحله پرداخت و عقد قرارداد است .
آشتاب افزود: نکته مورد تاکید مدیریت ارشد استان این است که نظارت بر این طرح ها باید بصورت جدی انجام شود و در همین راستا کمیته های نظارت تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: تا کنون حدود 200 طرح در کمیته های مرتبط ، نظارت و بررسی شده است.
وی با تاکید بر نظارت بیشتر در پرداخت منابع و تسهیلات مربط با اشتغال روستایی گفت: بایستی تسهیلاتی که پرداخت می شود تبدیل به تولید و اشتغال شود.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.