مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: ۴ پاسگاه محیط‌بانی در استان نیز احداث می‌شود.

به گزارش‌ ایلنا از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در دیدار با انجمن‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان که در فرمانداری کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان بالاترین فعالیت سمن‌ها را در کشور داراست. در استان 99.9 درصد تشکل‌های محیط‌زیستی بدون حاشیه و چشمداشت در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کنند و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم افرادی از محیط‌زیست سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت سمن‌های محیط‌زیستی در شهرستان‌ها‌ی کوهدشت و رومشکان افزود: برخی از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست مربوط به حوزه‌های دیگری غیر از فعالیت سازمان محیط‌زیست است و پیشنهاد داریم جلسه‌ای با حضور مدیران کل لرستان برای ارائه راهکار و بررسی مشکلات زیست‌محیطی برگزار شود.

منطقه باباحبیب و سرکن حفاظت شده‌ می‌شود

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با تأکید بر اینکه در استان مسئولان و مردم برای حفاظت از محیط‌زیست اتفاق‌نظر دارند، عنوان کرد: تا جایی که می‌توانیم برای تعامل با نهادها تلاش کنیم، به‌عنوان مثال اگر یک واحد صنعتی دارای آلودگی‌ست، به‌جای تعطیل‌کردن کارخانه و بیکاری کارگران می‌توانیم با تعامل این معضل را به نحو شایسته‌ای رفع کنیم.

وی با اشاره به جانفشانی محیط‌بانان و فرهنگ‌سازی‌ها برای ممانعت از شکار حیات‌وحش در لرستان بیان کرد: سطح جغرافیایی استان 27هزار کیلومتر مربع است، با مشارکت همیاران و فعالان محیط‌زیست میزان فعالیت شکارچیان دچار کاهش شده و برای بهبود اقدامات نیاز به حمایت‌های بیش‌تری داریم.

فتحی بیرانوند با اشاره به تلاش‌های 72ساعته‌ی برخی از محیط‌بانان در کوه‌های لرستان برای حفاظت از حیات‌وحش گفت: در سال گذشته مصوب‌شده که مناطق شکار و صیدممنوع سرکن و باباحبیب بین شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان و پلدختر با مساحت 20 هزار و 700 هکتار به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یابد و در سال آینده نیز یک پاسگاه محیط‌بانی در این مناطق احداث می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه باوجود کمبود اعتبارات 7پاسگاه محیط‌بانی را در لرستان احداث کرده‌ایم و احداث 4پاسگاه دیگر در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: کل ادارات محیط‌زیست در کشور به‌دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌اند 11پاسگاه محیط‌بانی را احداث کنند، اما این مهم در لرستان به‌دلیل حمایت‌ها میسر شده و تلاش می‌کنیم که امسال ادارات محیط‌زیست شهرستان‌های لرستان را به دوربین‌های مجهز تجهیز کنیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش آموزش در حفاظت از محیط‌زیست اظهار داشت: رفتارهای زیست‌محیطی مردم با تلاش فعالان این حوزه نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و آموزش‌های محیط‌‌زیستی را می‌توان باتوجه به قشرهای مختلف جامعه ترویج کرد.

وی با غیرضروری خواندن برخی از جاده‌های احداثی امور عشایر در لرستان افزود: این موضوع را به رئیس سازمان امور عشایر کشور انتقال داده‌ایم، ما می‌توانیم با حفظ خدمت به عشایر از تخریب مراتع و محیط‌زیست جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.