فاطمه گودرزی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای این طرح که با هدف جذب گردشگر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر صورت خواهد گرفت ابتدا طرح توسه در راه روستایی کپرگه بروجرد اجرا می شود.
وی اظهارداشت: روستای کپرگه از روستاهایی دارای جاذبه گردشگری بسیار بالا، باغ و طبیعتی بکراست که احیا و توسعه آن با توجه به وجود درختان آب و باغات متعدد نقش موثری درجذب گردشگر دارد.
بخشدار مرکزی همچنین توسعه صنعت بوم گردی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بروجرد را ضروری دانست، و بیان کرد: دراین راستا خانه نیمه کاره روستای قلعه حاج عبدالله پیشنهاد شده که با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای این خانه می توان بوم گردی را احیا نمود.
گودرزی اضافه کرد: برای احیا وماندگاری بیشتر تولیدات در روستاها طرح برند سازی محصولات روستایی پیشنهاد شده که با اجرای این طرح محصولات روستایی با برند خاصی وارد بازار مصرف خواهند شد.
وی ادامه داد: ساماندهی واحدهای مسکونی بدون سند و نیز به روز کردن دفترچه عوارض روستایی مربوط به سال 94 در دستور کار قرار گرفته که باید برابر ابلاغ به 98 تغییر یافته و عوارض از سال آینده با نرخ جدید پرداخت شود.
بخشدار مرکزی بروجرد ساماندهی پسماند در روستاها را از دیگر اقدامات در حال اجرا دانست و گفت: هم اکنون پسماند65 روستا توسط 15دستگاه جمع آوری می شود.
گودرزی افزود: با توجه به اینکه 2 دستگاه مکانیزه جمع آوری زباله در روستاها فعال است چهار دستگاه دیگر نیاز داریم.
وی با اشاره اینکه 89 درصد جمعیت روستایی بروجرد ازمزایای دهیاری ها برخوردارهستند، اضافه کرد: در حال حاضر 54 روستای این بخش به دلیل به حد نصاب نرسیدن جمعیت فاقد دهیارهستند.
بخشدار مرکزی بروجرد با اشاره به نقش دهیاران درامور روستاها ادامه داد: صدور پروانه ساختمانی، جلوگیری ازساخت وسازهای غیرمجاز، جواب دهی به استعلام شرکت های خدماتی، رفع مشکلات وکمبودها از جمله امورمربوط به دهیاران است.
شهرستان بروجرد دارای 187روستا بوده که 158مورد آن در بخش مرکزی واقع شده است.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.