مدیرکل بنیاد ‌مسکن لرستان از شناسایی ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، مسعود رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته ۲۷۳ طرح هادی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در استان اجرا شد که نسبت به سال‌های قبل از آن رشدی دو‌ برابری داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع در 1523 روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند، این طرح انجام شده است.

رضایی یادآور شد: در مابقی روستاها به‌دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی روستاهای لرستان تلاش شده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی شود که ۱۰ روستای استان که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح‌های هادی به محوریت گردشگری در آن اجرا شود.

1015896_928

رضایی گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستاهای بیشه خرم‌آباد، ولیعصر پل‌دختر، ونایی بروجرد و امام‌زاده قاسم ازنا وارد فاز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحدهای موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: 3415 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد 1569 روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.