به گزارش ایرنا اسماعیل نجار روز چهارشنبه در بازدید از پل های آسیب دیده بخش شاهیوند اظهار داشت: کشور ایران کشوری حادثه خیز است و در 30 استان کشور سیل را تجربه کرده ایم.
وی گفت: رودخانه هایی که دبی آب بسیار بالایی دارد و پلی ساخته شده که در حد دبی آب آن رودخانه نیست، بنابر ضرورت آن پل در مقطع زمانی ساخته و در نهایت بسیاری از پل ها به دلیل قدمت و بعضا به دلیل برداشت شن و ماسه غلط از این رودخانه ها دچار آسیب هستند که ممکن است تخریب شود.
وی ادامه داد: بنابراین سطح کار در کشور بسیار گسترده است و فرآیند کار بر این است که حادثه ای که پیش می آید براساس برآورد دستگاه های اجرایی منطقه حادثه دیده و تایید استانداری پس از آن وزارت کشور به دولت پیشنهاد اعتبار می دهیم و باید فرآیندی را طی کند که مصوب و ابلاغ اعتبار شود و در خزانه پرداخت شود.
نجار بیان کرد: بخشی از اعتبارات ماده 12 در خصوص پل های آسیب دیده شهرستان چگنی تامین شده است اما در بحث بازسازی کار بسیار پیچیده است و دولت باید عنایت ویژه ای داشته باشد.
وی اضافه کرد: همچنین نمایندگان مجلس هم از طریق قانون، رفع نقص کرده و اعتبارات در اختیار ما قرار گیرد و با توجه به ضرورت و نیازها به فوریت تامین کنیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از طرفی مشکلات مالی دولت را هم باید در نظر گرفت و با توجه به مباحث تحریم و برجام و از طرفی زلزله کرمانشاه بسیاری از مشکلات اضافه شد.
وی با تاکید براینکه خانه های مردم باید ساخت شود و سرپناه ها تامین شوند ادامه داد: اعتباراتی که در گذشته داده نشده است باید برای تنفویض آن تلاش کرد و اگر خسارت جدیدی وارد شده برآورد خسارت کنند و اعتبار خواهیم داد.
3210/7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.