به گزارش ایرنا علی صفر بیرانوند روز چهارشنبه در جلسه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دلفان افزود: این اقدامات با پیگیری های شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بدست آمده که در برخورد جدی با متخلفین اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم و جدی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سالجاری بیشتر سعی و کوشش این شورا در بخش حفاظت از منابع آب انجام پذیرفته است اظهار داشت: در راستای جلوگیری از کشت محصولات آب دوست و هدر رفت منابع آب بخصوص در دشت خاوه توانستیم از کشت بی رویه محصولات آب دوست بویژه کشت سیب زمینی ، جلوگیری کرده و میزان آن را نسبت به سال قبل کاهش دهیم .
رئیس دادگستری دلفان تاکید کرد: این رویه را تا رساندن به حد مطلوب و خروج دشت مذکور از خطر برداشت بی رویه منابع آب زیر زمینی آن ادامه خواهیم داد.
صفر بیرانوند افزود: همچنین عمده تخلفات در بخش آب مربوط به چاه های صنعتی بوده که آب آن برای امور کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گرفت و بر اساس مصوبات شورا و تلاش مسئولین از برداشت غیر مجاز آب از این چاه ها جلوگیری بعمل آمد.
رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی ادامه داد: خوشبختانه از زمان تشکیل این شورا و هماهنگی بعمل آمده بین دستگاه های و مسئولین مربوطه آمار تصرفات غیر قانونی اراضی ملی ، تخریب جنگل و تهیه زغال و برداشت بی رویه از منابع آب، کاهش داشته است و باید تلاش خود را برای حفاظت از این منابع بیشتر کنیم.
صفر بیرانوند افزود: در این راستا می طلبد که مسئولین ادارات متولی امر در بدو مشاهده و اطلاع از شروع به جرم در این زمینه با هماهنگی با دستگاه قضا از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و از همان ابتدا در جهت جلوگیری از وقوع جرم و استمرار آن نسبت به قلع و قمع تصرفات و جلوگیری از تخریب منابع اقدامات مقتضی را بعمل آورده و اجازه ندهند مجرمان و متخلفان کار خود را ادامه دهند.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قراردارد.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.