به گزارش ایرنا خسرو قمری روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه سواری استان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت ‌های کاری است و ما باید بتوانیم ورزش همگانی را در سطح جامعه توسعه دهیم همچنین باید بین آحاد مردم و جوانان استعدادیابی کنیم.
وی گفت: وزارت ورزش و جوانان امسال به استعدادیابی توجه ویژه ‌ای داشته و در این راستا در بخش آقایان و بانوان مسابقات و برنامه‌های مهارتی در رشته‌های مختلف برنامه ریزی شد که در بخش آقایان حدود 38 نفر از بین ورزشکاران سراسر کشور در مسابقات شرکت کردند.
قمری بیان کرد: لرستان با توجه به شرایطی که دارد تعداد ورزشکارانش در این رشته کم بود و ما انتظار داشتیم این استان با یک تیم کامل حضور پیدا کند و استعدادهای آن معرفی شوند.
وی اضافه کرد: یک گروه استعدادیاب را به فضای این مسابقات اعزام کرده بودیم و 38 نفر ورزشکار برتر شناسایی شدند و قرار است در چند روز آینده از آنها برای نخبه یابی دعوت کنیم تا در هر رشته‌ای که تجربه، علاقه و استعداد خوبی دارند به سمت رشته‌های خاص خودشان راهنمایی شوند.
رییس فدراسیون دوچرخه سورای گفت: یکی از رشته ‌هایی که در فضای هیات ورزشی باید به آن توجه ویژه شود، پیست بوده و رشته پیست هم در بخش خانم و آقا در المپیک و بازی‌های آسیایی 6 ماده داشته و مسابقات المپیک، جهانی، قهرمانی آسیایی و آسیایی بیشترین مدال ‌ها را دارد.
قمری ادامه داد: رشته بخش جاده نیز عمدتا در بازی‌های آسیایی و المیپک 2رشته است اما عمدتا این رشته در رقابت‌های بین المللی برای ما خیلی مهم است.
وی افزود: در چند سال اخیر توجه خاصی به رشته کوهستان شده است و برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری ما توانستیم نخستین مدال بخش بانوان را در قهرمانی آسیایی به دست آوریم و برای اولین بار توانستیم هم در بخش آقا و خانم رنکینگ آسیایی را کسب کنیم.
قمری افزود: رشته بی ام ایکس در دوچرخه سواری یکی از رشته‌ های پایه معرفی شده و لرستان هم به طور حتم باید به این رشته توجه کند، ما برای توسعه رشته دوچرخه سواری هیچ فرقی بین خانم و آقا قائل نیستیم.
وی گفت: هیات دوچرخه سواری لرستان باید به فعالیت‌ های بخش بانوان توجه کند.
وی ادامه داد: از سال آینده هیات ‌ها در بخش جانبازان، معلولان و نابینایان فعالیت خود را انجام دهند که در این زمینه نیز باید کمیته‌ای راه‌اندازی شود.
قمری بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به رشته جانبازان و معلولان شود چرا که می‌توانیم مدال‌های خوبی در سطح آسیایی، پارالمپیک و قاره آسیا به دست آوریم.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.