به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی در همایش رهیافتی نو برای توسعه لرستان در محل اتاق بازرگانی ایران افزود: اعلام منابع، ظرفیت‌ها، امکانات و مشکلات هرچند لازم هست ولی کافی نیست بلکه باید هر چه سریع‌تر به سمت ارائه و اجرای راهکار حرکت کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ لری و عشایری با وجود غنای بسیار اما دارای کاستی‌هایی نیز هست که باید پیرایش و از نقاط قوت آن جهت حل معضلات و مشکلات استفاده شود.
خادمی اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان دارای 2 منبع استراتژیک آب و منابع طبیعی است، به‌ طور قطع عقب‌ ماندگی‌های گذشته خود را جبران خواهد کرد که تحقق این مهم با همدلی و همراهی همه جانبه امکانپذیر است.
وی با تاکید بر تبدیل گفتگو ها به عملیات و اقدام اجرایی تصریح کرد: مشکل مدیران استانی در حوزه‌های مختلف، نه عدم آگاهی به مسائل بلکه نتوانستن است که انتظار می‌رود صاحب‌نظران و نخبگان لرستان در راستای راهنمایی، مشاوره و کمک به این مدیران گام بردارند.
استاندار لرستان ادامه داد: در شرایط کنونی و ویژه اقتصادی کشور، علاوه بر ضرورت پیگیری سایر روش‌های تامین سرمایه، اساسی‌ترین و بهترین راه توسعه سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از داشته ها و پس‌اندازهای داخلی و بومی استان است.
خادمی بیان کرد: پس از ورود به استان نسبت به برنامه‌ریزی و هدفگذاری حدود 120 طرح کلیدی و اثرگذار اقدام شد و اکنون نیز اجرا و تسریع در روند پیشرفت آنها با تلاش شبانه روزی ادامه دارد.
وی با اشاره به تکمیل برخی از این طرح ها گفت: در اقدام بعد نیز، برنامه سالیانه‌ای برای تمام حوزه‌ها پیش‌بینی شده تا بتوان روند پیشرفت طرح‌ها را رصد کرد.
استاندار لرستان پیشنهاد کرد: کمیته‌های تخصصی باحضور فعالان و صاحب‌نظران بخش‌های مختلف جهت پیشرفت و توسعه استان تشکیل شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.