به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، سید امین قاسمی افزود: به منظور تهیه مقدمات ثبت جهانی دره خرم آباد، پژوهش مذکور توسط این اداره کل و در مدت پنج ماه در دو مجلد تهیه شد.
وی اظهار داشت: این پژوهش با هدف مطالعه اهمیت این دره در توسعه پایدارگردشگری استان صورت گرفته و نتایج حاصله در اقدامات و برنامه ریزی های آینده به عنوان اولویت های توسعه گردشگری مد نظر قرار خواهد گرفت.
قاسمی با اشاره به مد نظر قرار گرفتن ملاک های اجرایی کنوانسیون میراث جهانی در تدوین این پژوهش ادامه داد: انجام مطالعه اهمیت دره خرم آباد در توسعه پایدار گردشگری استان جهت انجام مراحل بعدی روند ثبت دره خرم آباد به معاونت میراث فرهنگی سازمان ارسال شده است.

**مرمت پل تاریخی کشکان آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین گفت: در راستای اهداف حفاظتی و احیای اماکن تاریخی، مرمت پل کشکان شهرستان دوره چگنی با اعتبار 2 میلیارد و 460 میلیون ریال آغاز شده است.
قاسمی اظهار داشت: این بخش از مرمت پل با تمرکز بر کوله شرقی آن و به منظور جلوگیری از آسیب طغیان رودخانه به این پایه صورت می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: آوار برداری و استحکام بخشی بام و برخی از پایه ها و استحکام بخشی و بندکشی سنگ های حجاری شده در قسمت پاکار طاق ها از دیگر اقداماتی است که در این فصل از مرمت پل کشکان صورت می پذیرد.
وی بیان کرد: سرپرست پایگاه پل های تاریخی استان نیز با اشاره به اینکه ساخت پل کشکان بر اساس کتیبه موجود، در زمان بدر بن حسنویه و به سال 389 هـ.ق آغاز و 10 سال ادامه داشت.
قاسمی گفت: این اثر تاریخی ارزشمند به شماره 335 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون بیش از 2 هزار و 300 اثر به ثبت رسیده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.