به گزارش ایرنا، فریبرز حسامی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان در محل استانداری افزود: در این مدت با انجام 52 هزار و 310 بازرسی، چهار هزار و 144 پرونده تخلفاتی به ارزش 591 میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: برخی واحدها چندین بار متوالی به دلیل عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند اما پس از پرداخت جریمه اندک، همچنان ترجیح می دهند گرانفروشی آنان مشخص نباشد و قیمت را درج نمی کنند.
وی با اشاره به سهم 18 درصدی گرانفروشی از تخلف های شناسایی شده تصریح کرد: 2 هزار و 362 مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا منجر به تشکیل 155 پرونده به ارزش 3.1 میلیارد ریال شده که لرستان از نظر ارزش پرونده های کشفیات قاچاق رتبه 11 کشور را دارد.
حسامی ادامه داد: 6 هزار و 311 بازرسی در حوزه آرد و نان صورت گرفته که در این راستا 517 پرونده تخلفاتی به ارزش 3.6 میلیارد ریال تشکیل شد.
وی گفت: طی یک ماه گذشته قیمت مرغ در استان 11 درصد افزایش یافته که با توجه به قیمت نهاده ها، افزایش قیمت کشتارگاه ها و حمل و نقل امکان افزایش قیمت مرغ تا 140 هزار ریال نیز وجود دارد.
به گفته وی در این مدت لوبیا سفید 17 درصد، نخود 6 و لوبیا قرمز 11 درصد افزایش یافته و اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت بره و گوساله به ترتیب 600 و 500 هزار ریال است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان نیز گفت: عدم درج قیمت از تخلفاتی است که تکرار آن در تشدید جریمه ها تاثیر ندارد و فردی که سال گذشته بارها این تخلف را داشته، این سابقه امسال برای وی لحاظ نمی شود.
بهرام براری افزود: هر فرد در صورت تخلف عدم درج قیمت تنها 820 هزار ریال جریمه می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.