به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در نشست هماهنگی توانمندسازی جوامع محلی سیف آباد در سالن جلسات فرمانداری افزود: باید راهکارهای مدون برای جوامع محلی روستاییان و عشایر برای همراه سازی این جوامع با طرح های احیایی و توسعه ای جنگل ها ارائه شود.
وی اظهار داشت: روستاییان نقش مهمی در اقتصاد و تولید دارند و مهاجرت معکوس آنان به شهرها مشکلات اجتماعی برای این قشر و جامعه به همراه خواهد داشت.
وی با تاکید لزوم آموزش های لازم، توانمندسازی و تغییر معیشت جوامع محلی خاطرنشان کرد: چنانچه روستاییان مناطقی همچون قلایی و بسطام را از کشت و کار در زمین های منابع طبیعی منع می کنیم باید انتخاب های جایگزین کسب درآمد و افزایش انگیزه آنان برای ماندن در روستا ارائه دهیم.
فرماندار سلسله گفت: همه دستگاه های فرهنگی نیز باید دغدغه حفاظت از منابع طبیعی را داشته باشند.
معاون ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز با بیان اینکه استان موقعیت خوبی از لحاظ جنگل و مرتع دارد، اظهار داشت: در ارتباط با موضوع مدیریت جامع آبخیز اقدامات خوبی در کشور و منطقه صورت گرفته است.
داریوش حیدری با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری سیف آباد با بیش از 10 میلیارد ریال، افزود: در حوزه اشتغال روستایی باید نسبت به مشاغلی اقدام شود که علاوه بر سازگاری با شرایط اقلیمی موجب بروز آسیب به طبیعت نشوند.
وی ادامه داد: توانمندسازی جوامع محلی و کشت در اراضی شیب دار باید توسعه یابد که در این راستا چاله کنی، تامین بذر و نهال با اداره منابع طبیعی بوده و نگهداری و مراقبت بر عهده بهره بردار است.
حیدری گفت: تخریب اراضی ملی و اجرا نکردن کشاورزی حفاظتی مهمترین مشکلات حوزه شهرستان سلسله است که تغییر در نگرش کشاورزان و انجام کشت های الگویی متناسب با منطقه، اصلی ترین راهکار حل این مسائل هستند.
شهرستان سلسله دارای 58 هزار هکتار مرتع و 54 هزار هکتار جنگل است.
7265/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.