به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز دوشنبه در آیین روز جهانی معلول در تالار شهید آوینی خرم آباد اظهار داشت: 53 هزار معلول در استان وجود دارد که باید از خدمات برابر در جامعه برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: چنانچه برخی افراد با کاستی هایی متولد شوند در شرایط نابرابر قرار گرفته اند که باید برای به دست آوردن قدرت اجتماعی و توانمندسازی آنان تلاش کرد.
وی‌ گفت: باید با برنامه ریزی و فعالیت های لازم تمامی افراد معلول به طور کامل تحت پوشش قرار داده شوند و برابری برای آنها ایجاد شود.
استاندار لرستان تاکید کرد: جامعه و مسئولان باید فضا را برای فرصت کار، تلاش، کسب امتیاز و بهره برداری اقتصادی معلولان در استان فراهم کنند.
خادمی با تاکید بر ایجاد برابری ها برای قشر معلول افزود: شرکت در مسابقات ورزشی و کسب امتیاز توسط معلولان افتخار بزرگی است که قهرمانان و افراد معلول موفق باید برابر سایرین تشویق و قدردانی شوند.
خادمی اظهار داشت: همچنین مناسب سازی معابر باید گسترش یابد تا فضا برای آسایش و حضور راحت معلولان و افراد توانخواه در جامعه فراهم شود.
وی ادامه داد: کسب ١٢ مدال رنگارنگ معلولان لرستانی در رقابت های جاکارتا اندونزی بسیار ارزشمند است که امیدواریم شاهد افزایش افتخارآفرینی آنان در عرصه های مختلف باشیم.
در این آیین از مدال آوران و افتخارآفرینان معلول لرستانی در عرصه های مختلف ورزشی و فرهنگی تجلیل شد.
12 آذر ماه روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.
3210/7269/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.