به گزارش ایرنا حسن احمدی روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری در محل فرمانداری افزود: این تسهیلات برای باز آفرینی بافت های فرسوده، مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر مجاز پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: مردم باید در جریان چگونگی پرداخت این تسهیلات قرار بگیرند و اطلاع رسانی لازم در این خصوص با برنامه ریزی انجام شود.
معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: بانک های عامل پرداخت تسهیلات به زودی مشخص و روند اعطای این مبالغ آغاز می شود.
احمدی افزود: در این راستا 460 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 9 درصد پرداخت خواهد شد تا بافت های فرسوده شهری در لرستان احیا و نوسازی شوند.
وی با اشاره به اینکه 430 میلیارد ریال برای خدمات زیر بنایی و رو بنایی محله های هدف لرستان اختصاص داده شده گفت: 17 محله در این استان برای بازآفرینی بافت شهری انتخاب شده است.
وی تاکید کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده به محلاتی تعلق می گیرد که مصوبه ستاد باز آفرینی شهری را داشته باشند.
معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پنج محله در بروجرد برای بازآفرینی بافت شهری در نظر گرفته شده، گفت: شهرداری ها نقش موثری در احیای بافت های فرسوده و سکونت های غیر رسمی و حاشیه ای دارند.
احمدی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ستاد بازآفرینی شهری اتمام طرح های ناتمام است ادامه داد: تعریف اقدامات جدید در ستاد بازآفرینی شهری با اقدام مشترک دستگاه های مربوطه انجام می شود.
احمدی به همراه اعضای ستاد بازآفرینی شهری و برخی مسئولان بروجرد از محله های هدف طرح بازآفرینی شهری بازدید کرد.
141 هزار هکتار اراضی ناکارآمد با 19 میلیون نفر جمعیت ساکن، هدف طرح بازآفرینی شهری در ایران هستند.
بیش از 350 هزار نفر از شهروندان لرستانی نیز در بافت های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده است.
هیات دولت در سال 93، سند ملی بازآفرینی شهری را مصوب کرده است و بدون شک بر اساس این سند، بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری وظیفه یک دستگاه نیست و این سند نیز برای همکاری بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی تنظیم شده است.
7190/7269/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.