مهرداد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با تشدید گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، نیروهای یگان حفاظت اداره کل محیط زیست لرستان به همکاری محیط بانان این منطقه پس از 72 ساعت تعقیب و گریز در ارتفاعات، این متخلفان را دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: از این افراد لاشه 2 راس کل وحشی، چهار قبضه اسلحه شامل 2 قبضه ام یک، یک قبضه ساچمه زنی پنج تیر و یک قبضه تکلول، 26 عددفشنگ و سه دستگاه دوربین کشف و ضبط شد.
فتحی بیرانوند ادامه داد: پرونده این متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع، بلافاصله با حکم قاضی بازداشت شدند و ادوات کشف شده از آنان نیز تا صدور رای قطعی در این سازمان نگهداری می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه جرایم زیست محیطی در زمینه های کیفری و حقوقی افزایش داشته، گفت: این اداره کل و دستگاه قضایی برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان مربوطه را در دستور کار دارند.
فتحی بیرانوند ادامه داد: در این راستا احکام بازدارنده ای از قبیل حبس های بلند مدت، ضبط اسلحه مجوزدار و بدون مجوز به نفع دولت و نیز جرایم نقدی سنگین برای متخلفان حوزه شکار و صید صادر شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 411 پرونده تخلفاتی در این استان تشکیل و در این راستا، 560 متخلف زیست محیطی دستگیر شده است.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: 194 قطعه پرنده زنده گیری شده شامل 109سهره، هفت قطعه طرقه، سه قطعه تیهو و 16 قطعه کبک، هشت قطعه دلیجه، سه کبوتر و 44 قطعه قمری، سه سنقر و یک سارگپه از متخلفان بدست آمده است.
7274/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.