به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مروت طاهری کلانی افزود: هدف از اجرای این برنامه تقویت زیرساخت‌های حوزه پژوهشی دانشگاه و مشارکت در طرح‌های کلان ملی و بین‌المللی است.
وی بیان کرد: ثبت این برنامه با حضور متخصصان مربوطه، پس از تبادل اطلاعات با دکتر علیرضا خسروی، عضو شورای راهبردی شبکه قلب ایران از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد و در فازنخست، طبق پیشنهاد شبکه قلب ایران، به ثبت بیماران نیازمند آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی می پردازد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این برنامه مجموعه سازمان یافته ای است که از روش های مختلف مطالعات مشاهده ای برای جمع آوری مجموعه مشخصی از داده ها به منظور ثبت بیماری های قلبی عروقی استفاده می کند.
طاهری کلانی افزود: این برنامه، برای بیماران مراجعه کننده به مراکز تشخیصی و درمانی مشخص و بر اساس معیارهای مورد نظر اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در گام نخست طرح، ثبت و جمع آوری اطلاعات بیماری های قلبی شامل خدمات آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و سکته های قلبی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: دسترسی به نظام ملی ثبت اطلاعات بیماران قلبی عروقی و تحلیل مستمر نتایج، پیش نیاز ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پژوهش های کاربردی در این زمینه است.
برنامه ثبت ملی بیماری های قلبی عروقی با هدف طراحی، راه اندازی نظام ملی اطلاعاتی، ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بیماران قلبی عروقی تدوین شده تا با طراحی و اجرای آن، گام موثری در جهت مدیریت و درمان بهتر و صحیح تر بیماران برداشته شود.
هفت ماهه امسال 35.3 مرک و میر ثبت شده در استان معادل یکهزار و 840 نفر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بوده که بیشترین فراوانی میان دلایل وفات را دارد.
7274/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.